
Vaste klant
- Berichten: 235
- Geregistreerd: di 01 mei 2012, 00:26
- Woonplaats: Tiel
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Hallo allemaal,
Ik heb mij zonet ingeschreven hier. Ik doe dit vanaf een vakantie huis bij Lucca in de Italiaanse Toscane... Vrijdag, 3 dagen geleden heb ik mijn Powerblue Ampera opgehaald bij Mulders in Tiel, zaterdag zijn we er direct mee op vakantie gegaan! Hij heeft het prima gedaan 1300 km, weliswaar het meest op benzine, 7.2 liter per 100km (bij ca. 150 km/u gemiddeld).
Hier nog thuis:

Ik zal morgen een fotootje schieten hier in het Toscaanse.
Zoals op de foto misschien te zien is heb ik meer auto's op de oprit. Momenteel een 2006 Subaru STI die (zakelijk) ingeruild is voor de Ampera, een (omgebouwde) 2001 BMW E46 M3 Touring, een 1991 BMW E36 325i voor circuitdingetjes en een 1994 993 Porsche Carrera 2. Je kan eigenlijk wel zeggen.. dat ik autogek ben.
Wel vond iedereen in mijn omgeving mijn keuze voor de Ampera op zijn minst onverwacht, zelf vind ik dat wel meevallen: ik vind de Ampera best snel, apart, en het nieuwe 'cool'... Ik ga er alleen nog wel andere wielen op leggen.
Dat ik de blauwe had gekozen lag nogal voor de hand. Mijn vader heeft ook 3 blauwe opels gehad vroeger, waarvan ik van twee een foto heb teruggevonden:

Er is dus best veel goed aan de Ampera (rijdt prima, goede zitpositie, lekker meubilair, goed stuur, best goede wegligging, redelijk uitgebreid infotainment systeem...) maar ik vind voor de hoge prijs dat er ook veel onbegrijpelijkerwijs niet op zit of slecht geregeld is:
- geen Xenon (=zuiniger)
- geen regensensor
- wat doet die weerstandverhogende antenne daar op het dak
- weinig extra 'ambient lighting' in het interieur, geen LED's
- geen electrische achterklep
- de grootste misser vind ik die 'oma-onderbroek' op de plaats waar een hoedenplank zou moeten zitten!
- de navigatiemevrouw praat veel teveel (weet ik nu na 1300km door Europa), ik heb haar maar uitgezet (tijdens sommige bochten/afslagen op de snelweg zegt ze wel 6x dat je bijna moet uitvoegen...
- ik kan geen ETA vinden in het navigatie ???!! Vind ik altijd 1 vd belangrijkste info?
- De geschatte reistijd wordt door navigatie zeer onnauwkeurig bepaald... Als je 150 km/u op de snelweg rijdt, gaat hij daar ook van uit dat je dat door de Toscaanse heuvels nog doet. Dus urenlang gaf hij aan dat er nog 6 uur te rijden was voor 800 km, wat ik nogal positief vond... (uiteindelijk 8 uur over gedaan).
Voor de rest prima tevreden... alhoewel ik mijn adrenalineshots in 1 vd andere auto's moet innemen, maar dat was te verwachten!
Nou voor zover mijn intro, ik zal me hier nog wel 'vertonen', tot laterszzz
Han
Ik heb mij zonet ingeschreven hier. Ik doe dit vanaf een vakantie huis bij Lucca in de Italiaanse Toscane... Vrijdag, 3 dagen geleden heb ik mijn Powerblue Ampera opgehaald bij Mulders in Tiel, zaterdag zijn we er direct mee op vakantie gegaan! Hij heeft het prima gedaan 1300 km, weliswaar het meest op benzine, 7.2 liter per 100km (bij ca. 150 km/u gemiddeld).
Hier nog thuis:
Ik zal morgen een fotootje schieten hier in het Toscaanse.
Zoals op de foto misschien te zien is heb ik meer auto's op de oprit. Momenteel een 2006 Subaru STI die (zakelijk) ingeruild is voor de Ampera, een (omgebouwde) 2001 BMW E46 M3 Touring, een 1991 BMW E36 325i voor circuitdingetjes en een 1994 993 Porsche Carrera 2. Je kan eigenlijk wel zeggen.. dat ik autogek ben.
Wel vond iedereen in mijn omgeving mijn keuze voor de Ampera op zijn minst onverwacht, zelf vind ik dat wel meevallen: ik vind de Ampera best snel, apart, en het nieuwe 'cool'... Ik ga er alleen nog wel andere wielen op leggen.
Dat ik de blauwe had gekozen lag nogal voor de hand. Mijn vader heeft ook 3 blauwe opels gehad vroeger, waarvan ik van twee een foto heb teruggevonden:

Er is dus best veel goed aan de Ampera (rijdt prima, goede zitpositie, lekker meubilair, goed stuur, best goede wegligging, redelijk uitgebreid infotainment systeem...) maar ik vind voor de hoge prijs dat er ook veel onbegrijpelijkerwijs niet op zit of slecht geregeld is:
- geen Xenon (=zuiniger)
- geen regensensor
- wat doet die weerstandverhogende antenne daar op het dak
- weinig extra 'ambient lighting' in het interieur, geen LED's
- geen electrische achterklep
- de grootste misser vind ik die 'oma-onderbroek' op de plaats waar een hoedenplank zou moeten zitten!
- de navigatiemevrouw praat veel teveel (weet ik nu na 1300km door Europa), ik heb haar maar uitgezet (tijdens sommige bochten/afslagen op de snelweg zegt ze wel 6x dat je bijna moet uitvoegen...
- ik kan geen ETA vinden in het navigatie ???!! Vind ik altijd 1 vd belangrijkste info?
- De geschatte reistijd wordt door navigatie zeer onnauwkeurig bepaald... Als je 150 km/u op de snelweg rijdt, gaat hij daar ook van uit dat je dat door de Toscaanse heuvels nog doet. Dus urenlang gaf hij aan dat er nog 6 uur te rijden was voor 800 km, wat ik nogal positief vond... (uiteindelijk 8 uur over gedaan).
Voor de rest prima tevreden... alhoewel ik mijn adrenalineshots in 1 vd andere auto's moet innemen, maar dat was te verwachten!
Nou voor zover mijn intro, ik zal me hier nog wel 'vertonen', tot laterszzz
Han
Laatst bijgewerkt door LightningBlue op vr 11 mei 2012, 01:21, in totaal 2 keer bewerkt.
Why, this car is automatic
it's systamatic, it's hydromatic
Why, it's blue lighting! (blue lightning!)
Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go
it's systamatic, it's hydromatic
Why, it's blue lighting! (blue lightning!)
Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go