Ik ben er erg blij mee! Hij rijdt heerlijk stil, is voldoende comfortabel, heeft een fenomenale trekkracht, is ruim genoeg voor dagelijks gebruik en heeft een geweldige geluidsinstallatie. Ik mis alleen de elektrisch verstelbare stoelen en een regensensor. En binnenkort ga ik nog op zoek naar een alternatief voor dat netje. Maar verder valt me de afwerking helemaal niet tegen. Een aantal plastics is vrij hard, maar de auto is wel goed in elkaar gezet. Ik heb nog geen enkel kraakje of rammeltje gehoord.
De meegespoten plastic delen aan de onderkant en de achterkant à la modeljaar 2013 maken hem mijns inziens helemaal af. Dat zwarte dak vind ik hem heel goed staan; helaas wordt dat dak vanaf komend modeljaar ook standaard meegespoten (zie de onlangs geactualiseerde site http://www.chevrolet.com/volt-electric- ... tures.html).
Met die regen van afgelopen weekend merk je wel hoe besmettelijk de kleur is, maar dat was te verwachten... Mijn zoontje van 3 noemt hem niet voor niets de "lekkerevieze auto" (in plaats van "elektrische auto").
Grappig is dat ik een aantal dingen herken uit de nieuwe Saab 9-5, die ik vorig jaar had besteld maar die (helaas) nooit meer is geleverd. De graphics en een aantal functies van het metertje onder de snelheidsmeter zijn hetzelfde (bandenspanningsmeter, oliemeter etc.). Verder lijkt het navigatiesysteem een kopie. Overigens heb ik met de bediening van dat systeem nog geen problemen gehad.
Dit weekend heb ik meteen flink wat kilometers gemaakt; onderweg veel nieuwsgierige blikken en een aantal wijzende vingers gezien. Op de lange afstand krijg je direct de neiging om zo veel mogelijk elektrische kilometers uit de auto te peuren.
Langzaamaan ben ik alle functies aan het ontdekken en ik moet zeggen: ik vind het echt een technologisch vernuftig ding! Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar qua gevoel is het vergelijkbaar met de overgang van de stoomlocomotief naar de elektrische trein!
Hieronder nog een paar fotootjes van de aflevering: