Chevy Volt "MY 2013" afgeleverd!

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
Caprice
Newbie
km-stand: 67000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Chevy Volt "MY 2013" afgeleverd!

Bericht door Caprice »

Afgelopen zaterdag is mijn nieuwe Chevy Volt afgeleverd door de dealer in Den Haag:

Afbeelding

Ik ben er erg blij mee! Hij rijdt heerlijk stil, is voldoende comfortabel, heeft een fenomenale trekkracht, is ruim genoeg voor dagelijks gebruik en heeft een geweldige geluidsinstallatie. Ik mis alleen de elektrisch verstelbare stoelen en een regensensor. En binnenkort ga ik nog op zoek naar een alternatief voor dat netje. Maar verder valt me de afwerking helemaal niet tegen. Een aantal plastics is vrij hard, maar de auto is wel goed in elkaar gezet. Ik heb nog geen enkel kraakje of rammeltje gehoord.

De meegespoten plastic delen aan de onderkant en de achterkant à la modeljaar 2013 maken hem mijns inziens helemaal af. Dat zwarte dak vind ik hem heel goed staan; helaas wordt dat dak vanaf komend modeljaar ook standaard meegespoten (zie de onlangs geactualiseerde site http://www.chevrolet.com/volt-electric- ... tures.html).
Met die regen van afgelopen weekend merk je wel hoe besmettelijk de kleur is, maar dat was te verwachten... Mijn zoontje van 3 noemt hem niet voor niets de "lekkerevieze auto" (in plaats van "elektrische auto").

Grappig is dat ik een aantal dingen herken uit de nieuwe Saab 9-5, die ik vorig jaar had besteld maar die (helaas) nooit meer is geleverd. De graphics en een aantal functies van het metertje onder de snelheidsmeter zijn hetzelfde (bandenspanningsmeter, oliemeter etc.). Verder lijkt het navigatiesysteem een kopie. Overigens heb ik met de bediening van dat systeem nog geen problemen gehad.

Dit weekend heb ik meteen flink wat kilometers gemaakt; onderweg veel nieuwsgierige blikken en een aantal wijzende vingers gezien. Op de lange afstand krijg je direct de neiging om zo veel mogelijk elektrische kilometers uit de auto te peuren.

Langzaamaan ben ik alle functies aan het ontdekken en ik moet zeggen: ik vind het echt een technologisch vernuftig ding! Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar qua gevoel is het vergelijkbaar met de overgang van de stoomlocomotief naar de elektrische trein!

Hieronder nog een paar fotootjes van de aflevering:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Caprice op ma 27 aug 2012, 12:21, 2 keer totaal gewijzigd.
mc_alistair
Moderator
km-stand: 86000
Lifetime: 38
Auto: Ampera
Contacteer:

Re: Chevy Volt "MY 2013" afgeleverd!

Bericht door mc_alistair »

Leuk verhaal, mooie fotos en van harte welkom!
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
boeuf
Harde kern
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders

Bericht door boeuf »

Je zoontje heeft helemaal gelijk, een witte wordt altijd 'mooi' vies :lol: Ik stel zelf 't wassen ook nog even uit ;) in elk geval tot een moment dat-ie even lekker in de regen heeft kunnen voorweken.

Leuk dat jij ook wat 'personalization' hebt laten uitvoeren, zo zijn onze beide Summit White's weer heel verschillend. Overigens zijn de skirts rondom op de officiële 2013 versie niet in kleur gespoten, alleen het dak en de achterklep. Zie http://gm-volt.com/forum/showthread.php ... -Exteriors.

Op de foto's kan ik trouwens niet zien of er wel of niet een airdam / spoilerflap is gemonteerd?

Veel plezier ermee :thumbup:
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Caprice
Newbie

Bericht door Caprice »

Die twee Chevy's zien er inderdaad heel anders uit zo!

Wat je schrijft over de onderzijde is helemaal correct. Overigens gek dat die delen bij de Ampera wel een kleurtje krijgen en bij de Volt niet, terwijl ze uit dezelfde lakstraat komen.

De dealer vertelde me dat MY 2012 hier nog wel even leverbaar blijft. In eerste instantie kwam er vrijwel geen auto vanuit de VS, maar onlangs zijn er scheepsladingen vol in R'dam aangekomen.

Die spoilerflap zit er niet op. Ik heb dat originele ding eraf laten halen, maar er zit geen vervanger op. Zo ga ik moeiteloos over drempels heen.

Trouwens, net een eerste melding gezien: service stuurwielslot. Zag al op dit forum (o.a. van jou) dat ik me er voorlopig niets van moet aantrekken....

PS Weet iemand een goed adresje voor zo'n Mennekes stekker?
boeuf
Harde kern
km-stand: 0
Lifetime: 0

Bericht door boeuf »

Caprice schreef:Die spoilerflap zit er niet op. Ik heb dat originele ding eraf laten halen, maar er zit geen vervanger op. Zo ga ik moeiteloos over drempels heen.
Ik heb een maandje zonder rondgereden voordat de korte versie is gemonteerd. Daarmee is de elektrische range in positieve zin beïnvloed: waar ik eerder ruim 60km haalde, zit ik nu op krap 70km bij typisch woon-werk verkeer. Wel iets rustiger over drempels, maar mogelijk de moeite waard dus.
Caprice schreef:Trouwens, net een eerste melding gezien: service stuurwielslot. Zag al op dit forum (o.a. van jou) dat ik me er voorlopig niets van moet aantrekken....
Volgens mij kun je die melding oproepen iedere keer dat je 't stuur aanraakt terwijl-ie 'op slot' staat ;)
Caprice schreef:PS Weet iemand een goed adresje voor zo'n Mennekes stekker?
Je bedoelt een losse laadkabel met een Yazaki / type 1 (wagenzijde) en een Mennekes (paalzijde) connector? Die heb ik met mijn ICU laadpunt meebesteld bij de leverancier die elders op dit forum te vinden is.
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Caprice
Newbie

Bericht door Caprice »

Veel dank voor je reactie! Dat vind ik nu de meerwaarde van zo'n forum. Geweldig - ook dank aan de initiatiefnemer(s)! Ik ga er in elk geval mee aan de slag.

Groet, Willem
rvanstok
Newbie
km-stand: 11000
Lifetime: 34

Bericht door rvanstok »

Caprice schreef:PS Weet iemand een goed adresje voor zo'n Mennekes stekker?
Je bedoelt een losse laadkabel met een Yazaki / type 1 (wagenzijde) en een Mennekes (paalzijde) connector? Die heb ik met mijn ICU laadpunt meebesteld bij de leverancier die elders op dit forum te vinden is.
Vraag: waarom deze vraag mbt de laadkabel???
Zit er bij de levering geen aparte kabel dan?
Ik krijg over 2 weken een volt en ga ervan uit dat er gewoon een kabel bijzit om te laden bij publiel laadpunt.
Ik heb thuis een laadpunt met vaste kabel laten aanleggen.
Chevy Volt LTZ, black, Voltec, Borbet CW1 19 inch
Caprice
Newbie

Bericht door Caprice »

Nope, alleen een thuislader zit erbij, die op het stopcontact past.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Bij de Volt moet je de kabel voor publieke laadpunten er los bij kopen. Kan bij elke Volt- of Amperadealer.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Caprice schreef:ook dank aan de initiatiefnemer(s)!
Namens mezelf en de moderators bedankt voor je compliment :thumbup:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Plaats reactie