Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats een reactie

Welke software-updates zijn er geweest?

di 09 okt 2012, 19:26

Onderstaande vragen zijn met name aan Pim van Zuylen, maar ieder ander die hierop een antwoord kan geven, mag dat uiteraard doen.

Op diverse plaatsen in dit forum melden gebruikers dat bepaalde problemen die zij hadden, zijn opgelost met een software-update die de dealer/werkplaats heeft uitgevoerd. Welke software-updates zijn er op welk moment vanaf begin 2012 beschikbaar gekomen en welke problemen zijn hiermee opgelost cq bugs verholpen?
Welke software-updates zitten (op korte termijn) in de pijplijn, wanneer worden deze verwacht en welk probleem lossen deze updates op?

Ik heb ergens gezien dat er een software-update mbt. bijvoorbeeld de radio en de navigatie is geweest en weet dat er komende maanden een kaart-update voor de navigatie zou moeten aankomen. Met een meer compleet overzicht zouden de gebruikers zeer zijn geholpen.

Ik hoor graag.

Groeten,
Poul

PS: zie ook viewtopic.php?f=6&t=1058

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

vr 03 jan 2014, 18:55

Wellicht kunnen we dit topic uitbreiden met hardware updates.
Ik zie op diverse plaatsen updates in dit forum voorbij komen. Als er een compleet overzicht is, kan iedereen inschatten of zijn/haar Ampera helemaal up to date is. Zeker nu er de afgelopen maand zoveel nieuwe auto 's zijn uitgeleverd.

Wat ik zelf langs zie komen is onder andere:
DAB+ ( hw upgrade?)
Navigate software (sw upgrade)
Navigatie kaarten (sw upgrade)
12v accu (hw upgrade)
.......

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

vr 03 jan 2014, 19:34

Onze Pim heeft voor zover ik weet nooit een reactie gegeven. Mbt de software-updates wordt er door anderen al een lijstje bijgehouden.
In de tips & tricks om het Amperarijden aangenamer te maken, is het volgende opgenomen.
- De volgende site geeft aan alle versies van software-updates die nu beschikbaar zijn voor jouw GM auto op basis van de VIN code (= chassisnummer): http://tis2web.service.gm.com/tis2web. Handig om te weten als je de garage opdracht wilt geven een en ander bij te werken.

Het lijkt mij dat iedereen dan kan nakijken of zijn auto softwarematig up-to-date is en dat we niet zelf nog een lijstje moeten gaan maken. Het wordt anders als dat andere lijstje niet klopt.

Groeten,
Poul

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

di 07 jan 2014, 13:47

Nav een PB-tje van Mars2013 krijg ook ik de volgende melding bij gebruik van de betreffende link:

Volgens mij gaat er iets niet goed met de link naar: http://tis2web.service.gm.com/tis2web
Na het invoeren van het VIN en vervolgens opvragen komt de melding:


E4214: OPGELET: u hebt deze melding gekregen om een van de volgende redenen:

1. De sessie werd onderbroken.
2. Een andere gebruiker gebruikt hetzelfde gebruikers-ID/wachtwoord en heeft uw sessie afgesloten.
3. Beveiligingsinbreuk – de gebruiker heeft geen toegang tot deze toepassing.

Wie weet welke site wel de gewenste informatie geeft?

Groeten,
Poul

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

di 07 jan 2014, 15:40

Poul schreef:...Wie weet welke site wel de gewenste informatie geeft?...

DEZE

Groet, Hans.

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

di 07 jan 2014, 18:11

Dank Hans voor deze vlotte service. Bij mij werkt het nu.

Groeten,
Poul

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

do 15 jan 2015, 16:36

jpfAmperA schreef:
Poul schreef:...Wie weet welke site wel de gewenste informatie geeft?...

DEZE

Groet, Hans.

mag ik deze even bumpen

kan die site wel openen maar iemand die me kan uitleggen hoe je dat moet lezen
want ik zie een hele lading met software updates en dan moet ik ook nog kiezen voor het nummer van het onderdeel 127542312 e.d. wat ik natuurlijk niet weet
dus hoe kan je op die site nu achterhalen of je auto nog een update nodig heeft?

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

wo 29 apr 2015, 12:29

Via MyOpel werd ik geattendeerd op een productverbetering voor mijn Ampera. Volgens mijn dealer betreft het weer een software update. Welke verbetering/aanpassing het in detail betreft kon hij mij nu niet melden. Hij weet dit pas als de auto aan de 'updatestekker' met Amerika is aangesloten. Ik moet daarvoor nog een afspraak maken. Mijn vorige (grote) software update was maart 2014.
Heeft iemand deze update al laten uitvoeren? En weet welke verbetering het precies betreft?

Groet,
Ries

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

wo 29 apr 2015, 13:05

Mijn Myopel geeft het voor mijn Ampera (productie mei 2012, voor t laatst aan de stekker bij dealer begin januari geweest) ook aan. Ben benieuwd of het iets onbenulligs is of dat het een wezenlijke update betreft.

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

wo 29 apr 2015, 13:17

Zou het deze zijn? viewtopic.php?f=6&t=2798
Mijn auto moet vrijdag voor de 90.000-beurt.
Plaats een reactie