Het is nu ma 20 mei 2024, 07:42


Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtwo 15 apr 2015, 21:10

lees vooral net wel opmerkingen : Technisch gezien is dit een zeer goede auto: stil, soepel, geen geschakel, snel optrekkend en de grootste accu van alle stekker auto's. Snel genoeg voor NL en de meeste Europese landen. Ook kom je nog redelijk mee in Duitsland. Vooral omdat je als je bv 140 of 150 km/h rijdt je nog steeds goed kan versnellen. "

dus snap het ook niet.

enige is dat de andere allemaal een hogere instap geven, minder wegen, of een niet inspelen op minder verbruik maar op het imago van snel veel pks en goedkoop 0 bijtelling= Volvo.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline

joudejans

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 19 dec 2013, 11:48
  • km-stand: 65000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtdo 16 apr 2015, 13:10

Vergeet niet dat de Ampera gewoon geen 4 persoons auto is als je boven de 1.80 bent. Zelf ben ik 2.00m en niemand kan achter mij zitten zelfs geen kind. Zelf kan ik ook niet achterin zitten omdat er gewoon niet genoeg hoofdruimte is. De bruikbaarheid van de auto moet daardoor wel bij je gezinssituatie passen. Dat de auto technisch gezien een zeer goede auto is ben ik het wel mee eens, ik rij nu al 45.000 probleemloze, soepele, stille km's met deze auto en wil nooit meer een conventionele auto terug.


Offline

liedekef

Vaste klant

  • Berichten: 161
  • Geregistreerd: do 19 apr 2012, 09:37
  • km-stand: 58084
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtvr 17 apr 2015, 15:06

Ja, die Nederlanders zijn grote mensen he ;)
Ik met mijn 1,68m heb totaal geen problemen met hoofd/been/achterruimte ... 8-)
Pure White, Lederen bekleding Jet Black/Frosted Nickel, Park Pilot incl. achteruitrijcamera, Navigation Audio Pack, SPX Voltec
Real Name: Franky


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtvr 17 apr 2015, 15:48

ik ben zelf 1,89 en mijn oudste dochter tikt sinds kort de 1,80 meter aan. Heb onze jongste dochter (die achter mij mag plaatsnemen) vriendelijk gevraagd of ze de komende 2 a 3 jaar niet wil groeien zodat we het tot uit kunnen houden met de Ampera tot de Tesla model III op de markt is :D
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtvr 17 apr 2015, 15:58

joudejans schreef:Vergeet niet dat de Ampera gewoon geen 4 persoons auto is als je boven de 1.80 bent. Zelf ben ik 2.00m en niemand kan achter mij zitten zelfs geen kind. Zelf kan ik ook niet achterin zitten omdat er gewoon niet genoeg hoofdruimte is. De bruikbaarheid van de auto moet daardoor wel bij je gezinssituatie passen. Dat de auto technisch gezien een zeer goede auto is ben ik het wel mee eens, ik rij nu al 45.000 probleemloze, soepele, stille km's met deze auto en wil nooit meer een conventionele auto terug.

beetje nuanceren denk ik wel op zijn plaats
je bedoel dat door de techniek hij erg stil is zoals een leaf dat ook is.
dat in jou geval er nog niks? gebeurd is wil niet zeggen dat het om een technisch goed gebouwde auto gaat
het is en blijft een amerikaan en dat merk je als van je Toyota af komt. ( in mijn geval dan )
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline

Hanzzzz

Stamgast

  • Berichten: 426
  • Geregistreerd: do 03 mei 2012, 10:39
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 240000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtdi 21 apr 2015, 13:20

Probleem ligt bij Opel of GM zo je wilt. Echter door ontwikkeling om de vorosprong te behouden belijft uit.

Als ze er een accu instoppen met een twee maal zo grote capaciteit en de carroserie van de Zafira er op en snelladen ondersteunen hebben ze weer een killer.


Offline

opeltwan

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: vr 20 sep 2013, 14:14
  • km-stand: 37000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtza 25 apr 2015, 12:02

Het is nog maar de vraag of de volgende generatie Volt / Ampera naar Nederland komt of er überhaupt komt.
Erg jammer, want de techniek is erg goed vindt ik. Als de de nieuwe generatie hybrides vergelijkt met de Ampera van enkele jaren geleden heeft de Amera nog steeds groter elektrisch bereik.

Zeker bij dagelijks korte ritten kan je met de Ampera vrijwel zonder benzine verbruik rijden.
Als dit zou worden door ontwikkeld, wat meer accu capaciteit en nog zuiniger motor er in zou het toch wel succesvol moeten kunnen worden.

Ik begrijp de markt hierin niet zo goed. Gister even op de RAI bij Tesla staan praten. Dat is eigenlijk het enige merk die qua elektrische auto's echt innoverend bezig is. Bestaande fabrikanten gebruiken elektrisch vooral als compromis, of vanwege regelgeving of om meer vermogen in een auto te zetten.

Ik ben beniewd waar deze ontwikkeling heen gaat.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtza 25 apr 2015, 13:04

Volt 2 is al bekend gemaakt, of die als Opel variant de plas overkomt is maar de vraag.... :roll:


Offline

opeltwan

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: vr 20 sep 2013, 14:14
  • km-stand: 37000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtza 25 apr 2015, 19:16

HenryAmpera schreef:Volt 2 is al bekend gemaakt, of die als Opel variant de plas overkomt is maar de vraag.... :roll:


Precies, waarom zet Opel dit niet door?


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Berichtzo 26 apr 2015, 11:44

opeltwan schreef:Ik begrijp de markt hierin niet zo goed. Gister even op de RAI bij Tesla staan praten. Dat is eigenlijk het enige merk die qua elektrische auto's echt innoverend bezig is. Bestaande fabrikanten gebruiken elektrisch vooral als compromis, of vanwege regelgeving of om meer vermogen in een auto te zetten.

Ik ben benieuwd waar deze ontwikkeling heen gaat.
ja dat vind ik nu ok zo jammer
net doen of als ze het serieus menen met het milieu maar alleen maar aan hun eigen zakken denken.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast