Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats een reactie

Chevrolet Euroservice

do 20 aug 2015, 08:37

Ivm lager problemen in het buitenland gebruik gemaakt van Chevrolet Euroservice:

Let op de volgende zaken:

De huur van vervangend vervoer is slechts 4 dagen
De plek waar je de auto krijgt aangeboden kan ver (100 km) van de plek zijn waar jij je bevind
Bij problemen in het electrisch gedeelte is de kans dat er een garage in de buurt zit heel klein (italie>500 km)
Chevrolet in dat geval niets doet en je zelf voor repatiering van de auto mag zorgen.

Dus zorg voor een reisverzekering die zowel repatriëring als vervangend vervoer na max 4 dagen heeft.

En let op de afleverplek van het vervangend vervoer.

Een ervaringsdeskundige :evil: :evil:

Re: Chevrolet Euroservice

do 20 aug 2015, 12:04

shumway schreef:Chevrolet in dat geval niets doet en je zelf voor repatriëring van de auto mag zorgen.

Laten ze de auto dan gewoon staan? Zij zorgen toch voor vervoer naar een garage voor reparatie?

Overigens is die vier dagen een termijn die door veel merkgebonden pechdiensten wordt gehanteerd. Peugeot zet je caravan (als je die bij je hebt) op de camping die het dichtste bij is :wtf: .

Re: Chevrolet Euroservice

do 20 aug 2015, 12:36

Alex schreef:
shumway schreef:Chevrolet in dat geval niets doet en je zelf voor repatriëring van de auto mag zorgen.

Laten ze de auto dan gewoon staan? Zij zorgen toch voor vervoer naar een garage voor reparatie?

Overigens is die vier dagen een termijn die door veel merkgebonden pechdiensten wordt gehanteerd. Peugeot zet je caravan (als je die bij je hebt) op de camping die het dichtste bij is :wtf: .


Die 4 dagen is duidelijk, staat ook in de voorwaarden, restant via reisverzekering, dat is het punt niet. Die voorwaarde is duidelijk.

Waar het om gaat is dat de Volt/Ampera in landen buiten Nederand bij storingen in electrisch gebeuren niet of nauwelijks te repareren is. Ofwel ze transporteren de auto naar de dichtsbijzijnde garage, en dat kan een paar honderd km zijn. En daar mag jij dan naar toe :):).

In mijn geval werd dat zelfs niet gedaan en werd de auto naar Nederland getransporteerd.
Ik ben dit nog aan het uitzoeken maar hier is iets raars aan de hand.

Chevrolet Euroservice wordt uitgevoerd door de ANWB. En die hebben gezien dat ik via de ANWB de auto kon laten repatrieren.

Mij is aangegeven dat ze de auto niet konden repareren, ik zelf voor repatriering moest zorgen.
En dat ze dat via de ANWB voor mij geregeld hadden.

Op zich een goede oplossing ik heb de auto ook liever in Nederland staan voor reparatie.
Maar als ik geen aanvullende dekking had voor vervangend vervoer was dit wel vervelend geweest.
En stel dat de reisverzekering zich op het punt stelt dat de auto wel gerepareerd had kunnen worden.
Dan draai je zelf op voor de huurkosten.

Heb nu de voorwaarden van euroservice opgevraagd en ga uitzoeken wat nu je rechten zijn.

Voorlopig denk ik dat je als Volt/Ampera bereider gewoon moet hopen dat je niet stil valt in het buitenland.
(in landen waar deze auto niet of nauwelijks verkocht is)

Gebeurd dat moet je blijkbaar zelf voor vervoer naar Nederland zorgen.
En dat klopt vlgs mij niet.

Chevrolet had de auto moeten repareren, dat dat uiteindelijk in Nederland gebeurd is hun zaak, niet de mijne.
Dat is in de kern de zaak die ik duidelijk wil hebben.

Re: Chevrolet Euroservice

do 20 aug 2015, 16:48

Inmiddels de voorwaarden ontvangen van General Motors Nederland.

----
Als reparatie op de locatie van de pech
niet lukt, wordt uw auto afgesleept naar
uw Chevrolet Erkende Reparateur. In het
buitenland wordt uw auto naar een andere
garage gebracht als er geen Chevrolet Erkende
Reparateur binnen 50 km beschikbaar is
---

En in het geval Ampera/Volt zijn erkende dealers voor de electrische auto's over het algemeen niet binnen 50 km voorhanden.

Ofwel de euroservice voor de Volt is beperkt tot Nederland.
In het buitenland wordt de auto bij een garage geparkeerd en mag je het verder zelf uitzoeken.

De kans dat er een dealer binnen 50 km zit is nagenoeg nul.
Enige wat je kunt verwachten is een vervangende auto voor 3 dagen (4 als er een weekend in zit)

Tis maar dat je het weet

Re: Chevrolet Euroservice

za 12 sep 2015, 19:58

Heb het zelfde meegemaakt, dit keer enkel met een lekke band. Kreeg geen Euroservice aangezien ik geen onderhoudscertificaat had. Daar sta je dan in het buitenland. Ook na herhaaldelijk doorgeven dat ik wel degelijk service moest krijgen i.v.m. fabrieksgarantie werd ik zelfs niet doorverbonden door, naar later bleek de ANWB.
Dat is voor mij de reden om niet meer naar een Chevrolet uit te kijken (nu kan dat ook niet meer, maar een Opel wordt het nu ook niet meer) . Service was beneden alle niveaus, echt schandalig. Uiteindelijk via de autoverzekering alles kunnen regelen. Hulde daarvoor ASR.
Naderhand wel de excuses van de dealer ontvangen, maar voor mij was het leed reeds geleden. Erg Jammer ook daar de dealer er niets aan kan doen, GM des te meer, dus daar is werk aan de winkel o.g.v. service verlening. Als ik in mijn winkels zo met de klant om ga, dan houdt je weinig over.

Re: Chevrolet Euroservice

za 12 sep 2015, 20:36

:thumbdown: GM

Re: Chevrolet Euroservice

za 03 okt 2015, 22:14

Was vrijdag bij mijn dealer en heb dit verhaal daar ook verteld.
Ze zeiden tegen mij dat het niet klopt en dat als reparatie in 4 dagen niet lukt je gewoon recht hebt op vervangend vervoer tot einde reparatie.
Auto defect in het buitenland en kunnen ze hem daar niet repareren dan moet hij op transport naar NL naar je eigen dealer.
Waren hun woorden maar mocht ik een probleem hebben in het buitenland dan laat ik het wel via mijn dealer lopen.

Re: Chevrolet Euroservice

zo 04 okt 2015, 05:19

Ook bij de dealer vertellen ze wel eens vaker sprookjes;

2.4 Vergoeding
De hulpverlener vergoedt onder bovengenoemde voorwaarden:
- De zuivere huurkosten gedurende de reparatieduur voor maximaal 4 kalenderdagen bij
mechanische schade of 2 kalenderdagen bij herstel na een ongeval (exclusief bijkomende kosten
voor brandstof e.d.)
- De noodzakelijke reiskosten per openbaar vervoer tweede klasse naar het ophaal en
wegbrengpunt van het vervangende vervoermiddel.


Zoals hierboven al gemeld, herstel in het buitenland is niet vanzelfsprekend en dus zijn de 4 dagen eerder regel dan uitzondering.

Re: Chevrolet Euroservice

zo 04 okt 2015, 11:09

wel vrij algemeen : brandstof kosten e.d.
wat is dan e.d./.. dat moet toch worden gedefinieerd?

dat de dealer sprookjes verteld, ja dat ken ik ook.
ze vertellen alles om de persoon gerust te stellen, dan zijn hun er ook vanaf.

Re: Chevrolet Euroservice

zo 04 okt 2015, 21:07

Zal het over tijdje weer eens vragen en zal dan ook vragen naar de voorwaarden.
Plaats een reactie