di 03 nov 2015, 23:29
NeufegliseThierry schreef:Volgens mij bedoelen jullie hetzelfde maar zeggen het anders.
di 03 nov 2015, 23:38
boeuf schreef:Als je bijvoorbeeld je rit zou beginnen op een bergtop en naar beneden zou rollen, om zou keren en weer omhoog zou rijden, dan denk ik dat als je accu boven leeg is er bij wijze van spreken 12 kWh staat en niet 8. Misschien leuk om eens te proberen
wo 04 nov 2015, 09:14
boeuf schreef:NeufegliseThierry schreef:Volgens mij bedoelen jullie hetzelfde maar zeggen het anders.
In tegendeel. Ik bedoel te zeggen dat volgens mij het cijfer in het scherm weergeeft hoeveel kW de motor heeft verbruikt, ongeacht of dat uit de accu of regeneratie komt. Het lijkt mij niet logisch dat geregenereerde kW's hier van af zouden worden getrokken, dan zou je dus negatieve getallen kunnen krijgen.
Als je bijvoorbeeld je rit zou beginnen op een bergtop en naar beneden zou rollen, om zou keren en weer omhoog zou rijden, dan denk ik dat als je accu boven leeg is er bij wijze van spreken 12 kWh staat en niet 8. Misschien leuk om eens te proberen
wo 04 nov 2015, 09:16
Poul schreef:boeuf schreef:Als je bijvoorbeeld je rit zou beginnen op een bergtop en naar beneden zou rollen, om zou keren en weer omhoog zou rijden, dan denk ik dat als je accu boven leeg is er bij wijze van spreken 12 kWh staat en niet 8. Misschien leuk om eens te proberen
Zoiets heb ik wel eens tijdens mijn vakantie in de Alpen gehad. Bij vertrek bovenaan de berg met volle accu, naar beneden rijden en vervolgens de accu leeg rijden steeg alleen het aantal kilometers dat ik in totaal op een volle accu kon rijden en niet het aantal kWh dat ik in totaal verbruikt had op het scherm, dat bleef ongeveer 10. Dus geregenereerde energie wordt niet in het getal op het scherm bijgeteld, maar blijft buiten de meting. Dat getal geeft dus de echte gebruikte accucapaciteit weer.
Groeten,
Poul
wo 04 nov 2015, 14:23
wo 04 nov 2015, 22:06
boeuf schreef:Als je bijvoorbeeld je rit zou beginnen op een bergtop en naar beneden zou rollen, om zou keren en weer omhoog zou rijden, dan denk ik dat als je accu boven leeg is er bij wijze van spreken 12 kWh staat en niet 8. Misschien leuk om eens te proberen
do 05 nov 2015, 10:26
opeltwan schreef:Wat zou ik graag zien dat de beschikbare capaciteit wat omhoog wordt gesteld zeg. Naar 12, 13 of zo.
Maar goed, daar is al eerder het nodige over gezegd en geschreven.
do 05 nov 2015, 14:30
zo 20 dec 2015, 15:09
NeufegliseThierry schreef:Dan nog maar een keer in andere woorden: het getal van zeg ergens tussen de 9,1 en 10,7 die je ziet nadat je de accu leeg gereden hebt geeft weer hoeveel de accu per saldo aan energie afgegeven heeft in een rit, ongeacht hoe die kWh erin gekomen zijn (opladen of regeneratief remmen, want deze worden met elkaar verrekend). Er wordt dus pertinent niet weergegeven hoeveel de motor verbruikt heeft.