Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats een reactie

Kwaliteit van de Ampera

do 03 dec 2015, 01:23

Wat voor openstaande dingen hebben jullie dan nog?

Is geef alles door aan de dealer en die regelt dan de garantie. Ik hoef alleen de bon te tekenen na reparatie.
Nog nooit een probleem gehad met een garantie aanvraag.

Heb nu geen garantie meer op de normale onderdelen want ben over de 100.000km.

Re: Transmissie lager kapot (Elektromotor kapot & cirkelzaag

ma 07 dec 2015, 19:43

Spijtig genoeg is een auto dan toch net even iets meer dan een aandrijving en onze ecotec is ook geen ding waar mijn hart in positieve zin van gaat kloppen.

Re: Transmissie lager kapot (Elektromotor kapot & cirkelzaag

ma 07 dec 2015, 20:14

de HSD vind ik alles behalve ruk
vind eigenlijk die niet minder dan 3 koppelingen van de ampera/volt vrij ruk spul.
zeker als je kijkt naar de kwaliteit

maar ik heb hem dan ook als EV met eventueel de range extender.
een I3 REX was voor mij beter geweest maar nog te duur.

trouwens de ampera/volt heeft ook de mogelijkheid om de verlichting aan te laten gaan als je in de buurt komt van de auto dus dat is niks bijzonders voor deze auris.

bij welke partij laat je de expertise uitvoeren?
er is 1 grote partij waarvan ik denk dat je daar wel heen zult gaan.
ik zou dan gelijk alle andere zaken aan de auto ook aankaarten.

Re: Transmissie lager kapot (Elektromotor kapot & cirkelzaag

ma 07 dec 2015, 21:40

shumway schreef:
Ik rij sinds vorige week in een nieuwe Toyota Auris TS Hybrid met alles erop en eraan. Wat een verschil in kwaliteit! Zwart metallic met cognac exclusive lederen stoelen. Zelfs op de achterbank stoelverwarming. Panoramadak, getinte ramen, veel chroom, subwoofer, bluetooth streaming (wat heb ik dat gemist), automatisch inparkeren, tien parkeersensors die wél direct reageren, keyless entry en sluiten (licht gaat aan in auto als ik al in debuurt ben), goede climate control, instelbare regensensor, verkeersbordherkenning, drie jaar gratis navi updates, precollision techniek, bi-LED verlichting, wauw wat een lichtopbrengst!!!


En toch is de aandrijving (als die werkt) ruk ten opzichte van de Ampera/Volt

Inmiddels al weer 400 km cirkelzaagvrij gereden met het 6e lager


Het blijft appels met peren vergelijken, maar heb je wel in de vernieuwde Auris versie gereden? Ik heb beide gereden en het is een wereld van verschil. Ik kan toch niet beter dan de fijnheid van de aandrijving van de Ampera iets vinden, behalve een Tesla welke ik nu niet kan rijden omdat ik de Ampera ook nog heb. Na de vierde keer een kapot lager em compleet vernieuwde 'bak' ging het alsnog stuk na 20.000 km voor de vijfde keer. Wettelijk gezien kan je de koopovereenkomst ontbinden als het na de tweede keer weer stuk gaat.

De verlichting aan bedoelde ik dat ik niets doe dan in de buurt van de auto komen. Nogmaals, ze zijn niet te vergelijken, maar de stress weg of ik wel van a naar b kom ivm mijn klanten is een fantastisch gevoel.

Re: Transmissie lager kapot (Elektromotor kapot & cirkelzaag

ma 07 dec 2015, 22:18

I hear ye!

Destijds hebben wij toen we een gebrekkige Citroën Picasso hadden ook een vervangauto gekocht en heeft de Picasso nog vier maanden bij ons gebivakkeerd voordat de dealer 'm terugnam.

Op een gegeven moment is het klaar, ben je het vertrouwen weg en alhoewel je op termijn je geld terug wilt voelt het als een opluchting als je ergens je geld aan kunt spenderen waarvan je weet dat elke dag opnieuw zonder morren de auto het doel en je niet hoeft af te vragen of het dit keer iets kleins dan wel iets caastrofaals is wat kapot is gegaan.

Jouw oplossing is een Auris, de mijne een Leaf ;-)

Re: Transmissie lager kapot (Elektromotor kapot & cirkelzaag

ma 07 dec 2015, 23:29

wat niet wil zeggen dat de auris geen problemen gaat geven want hij is nog net nieuw.

mbt de leaf vind ik het accu gedeelte slecht bedacht

de tesla en ampera/volt zijn de enige waarvan ik vind dat ze een goede battery management hebben qua cooling ever verwarming.

bij de Imev en de gelijke plus de leaf word het alleen air cooled gedaan.
daarvan is ook al bekend dat in Amerika onder wellieswaar extreme omstandigheden de accus defect raakten.
ook is bekend ( zo lees ik op leaf fora ) dat meerdere keren snelladen achterelkaar voor de leaf problemen oplevert dat hij daarna niet meer laad totdat de accu is afgekoeld ( tot zo ver je snelladen dan )

laten we hopen dat er een echte oplossing word gevonden voor het bak lager probleem maar ik vrees voor het lage aantal autos dat wereldwijd van deze 1e generatie is gebouwd er weinig tijd aan zal worden besteed bij GM.

Re: Transmissie lager kapot (Elektromotor kapot & cirkelzaag

di 08 dec 2015, 00:00

gl640 schreef:wat niet wil zeggen dat de auris geen problemen gaat geven want hij is nog net nieuw.

mbt de leaf vind ik het accu gedeelte slecht bedacht

de tesla en ampera/volt zijn de enige waarvan ik vind dat ze een goede battery management hebben qua cooling ever verwarming.

bij de Imev en de gelijke plus de leaf word het alleen air cooled gedaan.
daarvan is ook al bekend dat in Amerika onder wellieswaar extreme omstandigheden de accus defect raakten.
ook is bekend ( zo lees ik op leaf fora ) dat meerdere keren snelladen achterelkaar voor de leaf problemen oplevert dat hij daarna niet meer laad totdat de accu is afgekoeld ( tot zo ver je snelladen dan )

laten we hopen dat er een echte oplossing word gevonden voor het bak lager probleem maar ik vrees voor het lage aantal autos dat wereldwijd van deze 1e generatie is gebouwd er weinig tijd aan zal worden besteed bij GM.


Paar correcties/nuanceringen:
- de techniek van de Auris is niet nieuw maar een doorontwikkeling en eerdere versies van deze techniek waren nagenoeg probleemloos.
- pas na 5 keer snelladen en tussendoor continue rijden liep de temperatuur van mijn accu hoog op, toen had ik al wel 500 km achter de rug, hoe vaak zul je dat doen met een leaf?
- in extreem warme gebieden kan de accu snel kapot gaan, hier in Europa zijn er nauwelijks probleemgevallen bekend (vergelijk dat eens met de Ampera/Volt).

Uiteindelijk is alles relatief. En in dat kader, hoe zeer ik de poging van GM ook gewaardeerd heb: dan is de kwaliteit van de Volt/Ampera in het algemeen en qua accu in vergelijking met een Toyoya en Nissan -en jawel, zelfs een Tesla...- r%k.

En weer terug on topic ;-)

Re: Transmissie lager kapot (Elektromotor kapot & cirkelzaag

di 08 dec 2015, 13:54

Ach. Ieder merk heeft wel eens een maandagmorgen auto gemaakt. Ik had een Ford S(lecht) Max die altijd kapot was. De Toyota daarna was kwalitatief prima maar dat gevoel had je niet bepaald door het dunne blik en het vele plastic. Bovendien zat ik erg beroerd ik in de Japanner. Veel rugklachten.
De Ampera bevalt mij prima. Zo goed dat ik een nieuwe heb besteld. Oké, helemaal probleemloos was hij niet maar heel beroerd is het niet.

Re: Transmissie lager kapot (Elektromotor kapot & cirkelzaag

di 08 dec 2015, 22:46

NeufegliseThierry schreef:
gl640 schreef:.


Paar correcties/nuanceringen:
- de techniek van de Auris is niet nieuw maar een doorontwikkeling en eerdere versies van deze techniek waren nagenoeg probleemloos.
- pas na 5 keer snelladen en tussendoor continue rijden liep de temperatuur van mijn accu hoog op, toen had ik al wel 500 km achter de rug, hoe vaak zul je dat doen met een leaf?
- in extreem warme gebieden kan de accu snel kapot gaan, hier in Europa zijn er nauwelijks probleemgevallen bekend (vergelijk dat eens met de Ampera/Volt).

Uiteindelijk is alles relatief. En in dat kader, hoe zeer ik de poging van GM ook gewaardeerd heb: dan is de kwaliteit van de Volt/Ampera in het algemeen en qua accu in vergelijking met een Toyoya en Nissan -en jawel, zelfs een Tesla...- r%k.

En weer terug on topic ;-)
mag ik toch wel nog even zeggen voordat we weer ontopic gaan dat ik heb van de accu nog geen ( los van sensortje ) noemenswaardige klachten gehoord dat deze moesten worden vervangen
alleen aan het begin toen ze nog niet wisten dat het om het sensortje ging dat stuk was gegaan.

je had de leaf nog niet hartje zomer of wel? dus dan kan dat wel anders gaan! heb een UK leaf bezitter gevolgd en die had er best wel wat last van.

wat dat aan gaat is de tesla en de ampera/volt qua accu wel het beste door vloeistof bijna per cel eigen temp control
vind de accu dan ook het enige betrouwbare aan de auto.
daar hebben ze ook de meeste tijd in gestoken bij de ontwikkeling van de auto.

Re: Transmissie lager kapot (Elektromotor kapot & cirkelzaag

di 08 dec 2015, 23:27

gl640 schreef:]mag ik toch wel nog even zeggen voordat we weer ontopic gaan dat ik heb van de accu nog geen ( los van sensortje ) noemenswaardige klachten gehoord dat deze moesten worden vervangen


Dan heb je echt wat gemist! Bij mijn 1e onderhoudsbeurt bij FJ stonden er 2 accupacks klaar om vervangen te worden, bij de tussentijdse oliebeurt 1. Da's dus al 3 binnen een paar maanden op momenten dat ik er stomtoevallig naar binnen liep.

Maar los van de N=1 valkuil is het een bekend probleem, er zijn meer accu's vervangen bij de Volt/Ampera dan bij Nissan (terwijl er daar toch ruim 2 keer zoveel van gemaakt zijn en de accu intensiever gebruikt wordt met o.a. snelladen).
Plaats een reactie