do 03 dec 2015, 01:23
ma 07 dec 2015, 19:43
ma 07 dec 2015, 20:14
ma 07 dec 2015, 21:40
shumway schreef:Ik rij sinds vorige week in een nieuwe Toyota Auris TS Hybrid met alles erop en eraan. Wat een verschil in kwaliteit! Zwart metallic met cognac exclusive lederen stoelen. Zelfs op de achterbank stoelverwarming. Panoramadak, getinte ramen, veel chroom, subwoofer, bluetooth streaming (wat heb ik dat gemist), automatisch inparkeren, tien parkeersensors die wél direct reageren, keyless entry en sluiten (licht gaat aan in auto als ik al in debuurt ben), goede climate control, instelbare regensensor, verkeersbordherkenning, drie jaar gratis navi updates, precollision techniek, bi-LED verlichting, wauw wat een lichtopbrengst!!!
En toch is de aandrijving (als die werkt) ruk ten opzichte van de Ampera/Volt
Inmiddels al weer 400 km cirkelzaagvrij gereden met het 6e lager
ma 07 dec 2015, 22:18
ma 07 dec 2015, 23:29
di 08 dec 2015, 00:00
gl640 schreef:wat niet wil zeggen dat de auris geen problemen gaat geven want hij is nog net nieuw.
mbt de leaf vind ik het accu gedeelte slecht bedacht
de tesla en ampera/volt zijn de enige waarvan ik vind dat ze een goede battery management hebben qua cooling ever verwarming.
bij de Imev en de gelijke plus de leaf word het alleen air cooled gedaan.
daarvan is ook al bekend dat in Amerika onder wellieswaar extreme omstandigheden de accus defect raakten.
ook is bekend ( zo lees ik op leaf fora ) dat meerdere keren snelladen achterelkaar voor de leaf problemen oplevert dat hij daarna niet meer laad totdat de accu is afgekoeld ( tot zo ver je snelladen dan )
laten we hopen dat er een echte oplossing word gevonden voor het bak lager probleem maar ik vrees voor het lage aantal autos dat wereldwijd van deze 1e generatie is gebouwd er weinig tijd aan zal worden besteed bij GM.
di 08 dec 2015, 13:54
di 08 dec 2015, 22:46
mag ik toch wel nog even zeggen voordat we weer ontopic gaan dat ik heb van de accu nog geen ( los van sensortje ) noemenswaardige klachten gehoord dat deze moesten worden vervangenNeufegliseThierry schreef:gl640 schreef:.
Paar correcties/nuanceringen:
- de techniek van de Auris is niet nieuw maar een doorontwikkeling en eerdere versies van deze techniek waren nagenoeg probleemloos.
- pas na 5 keer snelladen en tussendoor continue rijden liep de temperatuur van mijn accu hoog op, toen had ik al wel 500 km achter de rug, hoe vaak zul je dat doen met een leaf?
- in extreem warme gebieden kan de accu snel kapot gaan, hier in Europa zijn er nauwelijks probleemgevallen bekend (vergelijk dat eens met de Ampera/Volt).
Uiteindelijk is alles relatief. En in dat kader, hoe zeer ik de poging van GM ook gewaardeerd heb: dan is de kwaliteit van de Volt/Ampera in het algemeen en qua accu in vergelijking met een Toyoya en Nissan -en jawel, zelfs een Tesla...- r%k.
En weer terug on topic
di 08 dec 2015, 23:27
gl640 schreef:]mag ik toch wel nog even zeggen voordat we weer ontopic gaan dat ik heb van de accu nog geen ( los van sensortje ) noemenswaardige klachten gehoord dat deze moesten worden vervangen