Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats een reactie

Tweedehand Ampera

di 28 jun 2016, 13:09

Ik overweeg om een tweedehands Ampera te kopen die er al 150.000 km op heeft zitten. Nou kan ik nergens informatie vinden over de verwachte levensduur van zo'n wagen.

Ik ben tot nu toe geen ampera/volt tegengekomen die al meer als 2 ton heeft gereden, nou zijn ze ook niet zo heel oud, maar ik vraag me toch wel af wat de levensduur van een ampera is.

Is er iemand hier die ervaringen heeft met een ampera na 2 ton?

Re: Tweedehand Ampera

di 28 jun 2016, 13:43

Tip Voor als je geen antwoord krijgt: lees een aantal topics op dit forum eens door en doe dan zelf een inschatting.

Groeten,
Poul

Re: Tweedehand Ampera

di 28 jun 2016, 14:10

Ik denk ook niet dat er al Amperas/Volts zijn die de 200k gepasseerd zijn.Denk ook dat die eerder de export in gaan.
"Voordeel" van 1 met 150k op de teller is dat de prijs een stuk lager zal zijn, alleen dan heb je nog maar 10k garantie...

Re: Tweedehand Ampera

di 28 jun 2016, 17:51

Kijk eens op het Amerikaanse Voltforum voor ervaringen met hoge kilometerstanden.

Re: Tweedehand Ampera

di 28 jun 2016, 20:38

Beste Tolga,

'Gek' genoeg hoef je je denk ik niet zo'n zorgen te maken over een hoge km stand. De issues die relatief vaak voorkomen openbaarden zich vaak al na enkele tienduizenden km's. Dus als je het risico daarvan (b.v. defect lager bak, condensvorming in de lichtunits, defecte handgreepbediening om auto binnen te komen, et cetera) bereid bent te nemen maakt het weinig uit of je een auto met veel of weinig km's maakt. De benzinemotor heeft in vergelijking met een reguliere benzineauto een relatief luizenleventje, dus dat zal ook geen probleem zijn.

Re: Tweedehand Ampera

di 28 jun 2016, 21:48

Ik heb de mijne ook aangeschaft met een kilometerstand van 130K. Aan het rijden en het uiterlijk van deze Ampera zie of merk je de hoge kilometerstand echt niet af. Wel is net voor de tweede keer de rotorlager vervangen. Onder garantie van Opel nog. Hopelijk gaat deze nog lang mee.
Ondanks de hoge storingsgevoeligheid, wat ik onder andere hier op dit forum heb gelezen, ben ik niet snel bang voor een miskoop. Bij hoge kilometerstanden zijn de meeste kinderziektes meestal al verholpen. Wel is een nette auto en goede historie van het onderhoud wenselijk.
Ik rij gemiddeld 35K per jaar met mijn auto's en ga dit ook met deze Ampera doen. Het plan is 3 jaar door te rijden. We zien wel, maar heb wel vertrouwen in de auto.

Re: Tweedehand Ampera

za 16 jul 2016, 22:42

Ik rij inmiddels in mijn tweede Ampera. De eerste is op dit wat kleine dingen na redelijk probleemloos geweest. In het begin het rotorlager. Meer niet.
Plaats een reactie