Het is nu do 02 mei 2024, 17:54


Kom eens? … Dankjewel voor het komen, en goede reis terug!

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Kom eens? … Dankjewel voor het komen, en goede reis terug!

Berichtdo 07 dec 2023, 23:33

Na ruim 11,5 jaar trouwe dienst is de Volt uiteindelijk verkocht. Sinds een paar weken staat er een witte Tesla Model Y voor de deur. 11,5 jaren van ontdekken, pionieren en genieten. In het eerste jaar had ik zelfs een vouwfiets in de auto om vanaf de laadpaal (soms bij een particulier!) het laatste stuk naar de bestemming te rijden. Ik heb nog de tijd meegemaakt dat laadkosten niet verrekend konden worden. Het laden was gratis. Het gratis parkeren bij het laden is in de meeste gemeenten inmiddels ook al lang afgeschaft.

De Volt was 15 jaar geleden baanbrekend, de Tesla is op dit moment trendsettend. Het grappige is dat de Volt in 2012 meer kostte dan de Tesla nu. Oké, toen waren de fiscale voordelen groter, maar van de Tesla zijn de gebruiksmogelijkheden nu veel groter.

Ik wens jullie nog veel plezier van de Volts, Ampera's en Ampera's E en geniet vooral van de schat aan informatie die de afgelopen jaren met dit fantastische forum is opgebouwd.

Tot ziens!
Alex

Afbeelding
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Kom eens? … Dankjewel voor het komen, en goede reis teru

Berichtvr 08 dec 2023, 01:04

Alex schreef:Na ruim 11,5 jaar trouwe dienst is de Volt uiteindelijk verkocht. Sinds een paar weken staat er een witte Tesla Model Y voor de deur. 11,5 jaren van ontdekken, pionieren en genieten. In het eerste jaar had ik zelfs een vouwfiets in de auto om vanaf de laadpaal (soms bij een particulier!) het laatste stuk naar de bestemming te rijden. Ik heb nog de tijd meegemaakt dat laadkosten niet verrekend konden worden. Het laden was gratis. Het gratis parkeren bij het laden is in de meeste gemeenten inmiddels ook al lang afgeschaft.

De Volt was 15 jaar geleden baanbrekend, de Tesla is op dit moment trendsettend. Het grappige is dat de Volt in 2012 meer kostte dan de Tesla nu. Oké, toen waren de fiscale voordelen groter, maar van de Tesla zijn de gebruiksmogelijkheden nu veel groter.

Ik wens jullie nog veel plezier van de Volts, Ampera's en Ampera's E en geniet vooral van de schat aan informatie die de afgelopen jaren met dit fantastische forum is opgebouwd.

Tot ziens!
Alex

Afbeelding


Dank, veel dank voor jouw inzet en talloze bijdragen, Alex. Ik rijd nog even door in m'n tweede Ampera, die ik nu inmiddels 10 jaar met veel tevredenheid rijd.
Veel van jouw beginners ervaringen herken ik, wat was het pionieren die eerste jaren. En wat hebben we een lol gehad dat wij de monteurs in de garage moesten vertellen hoe ze problemen konden oplossen waarvan de oplossingen niet in de handboeken waren terug te vinden.
Het ga je goed, veel electrische kilometers toegewenst in je Tesla.

Wellicht tot ziens,
Poul.
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline

Cooper

Vaste klant

  • Berichten: 146
  • Geregistreerd: ma 01 feb 2021, 11:51
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Re: Kom eens? … Dankjewel voor het komen, en goede reis teru

Berichtza 09 dec 2023, 16:54

Dank Alex, zelf voordat jij je volt tekoop zette ipv een volt een Ampera gekocht.
Gezien ik dikwijls richting Monaco rijd blijf ik bij deze auto.
nssan leaf een jaar in het bezit gehad, was geen succes, wel leuk als boodschappeauto.
Succes en veel plezier met je Tesla


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Kom eens? … Dankjewel voor het komen, en goede reis teru

Berichtvr 22 dec 2023, 08:28

Alex, man van het eerste uur. Dat dit moment zou komen… Je hebt het heel lang volgehouden 8-)

Bedankt voor al je bijdragen, dat is van waarde voor alle forumbezoekers gebleken. Denk zeker ook aan je DAB module inzet.

Het meest bijzonder is voor mij het wereldrecord simultaan laden. Zonder jouw enthousiasme was dat nooit gelukt :thumbup:

Het ga je goed, blijf gezond en rijdt veilig!

(Zelf rij ik alweer een paar maanden in een i4)
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km



Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten