Het is nu za 27 apr 2024, 22:53


Alarm gaatspontaan af

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Erik v

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: ma 12 dec 2022, 14:23
  • km-stand: 110000
  • Lifetime: 3
  • Auto: Ampera

Alarm gaatspontaan af

Berichtma 18 dec 2023, 13:52

Hoi medeforumgasten, Ik ben Erik en heb sinds een tijdje een opel ampera uit 2013.
Hele fijne auto maar nu gaat sinds een week het alarm spontaan elke keer af. waar kan het aan liggen want met de auto is niets gebeurd.
Alvast bedankt voor jullie hulp.


Offline

rcarels

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: vr 24 feb 2023, 19:28
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Alarm gaatspontaan af

Berichtdi 09 jan 2024, 11:29

Ik heb vorig jaar een Ampera uit 2013 gekocht, en was er heel blij mee. Alleen, zodra ik hem bij de dealer had opgehaald en hij voor de deur stond, ging iedere keer het alarm af. Het bleek een backup-batterij van het alarm te zijn (o.i.d.), en dat was bij de dealer niet gebleken, hij werd gebruikt door de verkoper en hing als hij binnen was altijd aan het stopcontact. Dan trok hij kennelijk zijn voeding daarvandaan, en los op straat ging iedere paar minuten het alarm af. Ze hebben het onder garantie netjes opgelost en ik ben nu heel tevreden met de auto…


Offline

Erik v

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: ma 12 dec 2022, 14:23
  • km-stand: 110000
  • Lifetime: 3
  • Auto: Ampera

Re: Alarm gaatspontaan af

Berichtdo 11 jan 2024, 16:34

Ik neem aan dat je daar de 12 volt batterij mee bedoelt? Die is bij mij ondertussen ook vernieuwd maar heeft het probleem nog niet opgelost.


Offline

Erik v

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: ma 12 dec 2022, 14:23
  • km-stand: 110000
  • Lifetime: 3
  • Auto: Ampera

Re: Alarm gaatspontaan af

Berichtvr 29 maart 2024, 12:25

Probleem opgelost, er zaten twee alarmen in de auto.
origineel vanuit fabriek maar die is verzekering technisch niet goedgekeurd, daar zat het probleem ok.
De sirene van dat alarm zit rechtsonder de vooruit onder de bladopvang bak. door vocht en leeftijd van de sirene (zit een back up batterij in) was het de sirene die constant afging, niet het alarm.
De sirene is er vakkundig bij een alarminbouw centrum uitgehaald, dus nu zit er nog een werkende alarminstallatie in de auto.



Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron