Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats een reactie

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

ma 13 mei 2013, 13:19

Het is een Probox 560 (een maatje groter dus dan die van jou) en de kofferklep kan nog voldoende open. Bijna helemaal. Maar die laatste paar centimeter geloof ik wel. Ik verwacht dus wel dat jouw dakkoffer gaat passen. Wel heb ik de antenne eraf geschroefd ...

Groeten,
Poul

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

ma 03 jun 2013, 14:27

Poul schreef:Experiment van vandaag als voorbereiding op de zomervakantie, een 560 liter Hapro Probox dakkoffer op de Thule-dakdragers voor m'n Ampera zetten. En dan een stukje rijden. Ivm alle eerdere verhalen over de Thule dakdragers best wel spannend of het allemaal zou blijven zitten, ... als ik met een beetje snelheid allerlei verkeersdrempels zou nemen, 130 op de snelweg ga rijden of eens een noodstop ga maken. Resultaat, geen centje pijn. Alles zit als een huis en beweegt voor geen millimeter. Met deze combinatie durf ik wel op vakantie :D :thumbup: .


Had je de box volgeladen? Veel gewicht (zeker met zo'n grote box) zal zeer zeker andere uitwerking kunnen hebben. En ben je met zo'n grote box (en bijbehorende bagage) niet bang voor de daklast? Die staat immers officieel nog altijd op 0...

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

ma 03 jun 2013, 14:37

shumway schreef:Goed dat dat gat tussen de stoelen zit. Moeten daar de skies tussen.

Like, psies...

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

ma 03 jun 2013, 14:44

Inmiddels dragers gekocht bij Jeroen van Harvest. Past prima, zitten stevig en... aardige gast die Jeroen ;-).

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

ma 03 jun 2013, 15:22

ros00232 schreef:Inmiddels dragers gekocht bij Jeroen van Harvest. Past prima, zitten stevig en... aardige gast die Jeroen ;-).


Zijn de dragers makkelijk te monteren?
Ik wil ze ook gaan aanschaffen...

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

ma 03 jun 2013, 16:55

JacTheFlap schreef:
ros00232 schreef:Inmiddels dragers gekocht bij Jeroen van Harvest. Past prima, zitten stevig en... aardige gast die Jeroen ;-).


Zijn de dragers makkelijk te monteren?
Ik wil ze ook gaan aanschaffen...


Ja heel easy, zolang je netjes doet wat de handleiding zegt. Advies van Harvest was ook: gewoon letterlijk doen wat er staat, dan zit je goed. Het is typisch zo'n gevalletje van 'niet te eigenwijs zijn' en op eigen houtje en dan pas lezen.

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

ma 03 jun 2013, 17:17

ros00232 schreef:Had je de box volgeladen? Veel gewicht (zeker met zo'n grote box) zal zeer zeker andere uitwerking kunnen hebben. En ben je met zo'n grote box (en bijbehorende bagage) niet bang voor de daklast? Die staat immers officieel nog altijd op 0...

Nee, de box was nog leeg. Anders had ik alleen voor dit experiment van alles en nog wat van de vliering moeten halen (3 verdiepingen omhoog) en weer opbergen. Dat kwam niet uit. Dus inpakken wordt straks het volgende experiment, maar op basis van de huidige ervaringen (al een zware fiets vervoerd zonder centje pijn) heb ik er alle vertrouwen in dat het goed gaat. Als de dakdragers maar zorgvuldig en strak worden bevestigd. En in de dakkoffer komen alleen maar grote en lichte spullen zoals slaapzakken, matjes, kookgerei etc. Die houd ik echt wel zo licht mogelijk want ik moet het ook allemaal omhoog tillen om het erin te leggen. Tot slot, met deze box heb ik al een aantal jaren ervaring op andere auto's. Dus dat scheelt ook weer. :)

Groeten,
Poul

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

ma 01 jul 2013, 14:56

IMAG0048-kl.jpg
Thule dakkoffer met de slidebars
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

wo 17 jul 2013, 20:54

ros00232 schreef:Inmiddels dragers gekocht bij Jeroen van Harvest. Past prima, zitten stevig en... aardige gast die Jeroen ;-).


Hoe ben jij achter de maten gekomen van de dakdrager om te op maat te knippen.
Ik zie geen Volt/amerpa staan.

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

wo 17 jul 2013, 23:07

JacTheFlap schreef:Hoe ben jij achter de maten gekomen van de dakdrager om te op maat te knippen.
Ik zie geen Volt/amerpa staan.


Zie bijdrage chielco 2 pagina's verder (of terug) in dit topic!
Plaats een reactie