Het is nu do 28 maart 2024, 14:10


Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Berichtma 30 jul 2012, 19:13

Ik ben uiteindelijk niet voor de dakkoffer gegaan, maar ik heb iets anders uit Duitsland gehaald voor de vakantie :mrgreen:

Afbeelding

En voor de lak kun je transparantie lakfolie krijgen btw, heb ik voor een fietsenrek op de bus :silent:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

freek

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: zo 08 jul 2012, 20:52
  • km-stand: 10100
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Berichtma 30 jul 2012, 22:19

wel vreemd dat het een fiscaal probleem is. Als een 'normale' bijv. 14% bijtellings auto nu een caravan trekt, stoot deze ook meer olie, co2 etc, ook deze auto zou dan eigenlijk in de 20 of 25% categorie moeten zitten... toch ! :twisted:


Offline

varampera

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 10:01
  • km-stand: 6000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Berichtwo 08 aug 2012, 10:32

Kan het verzekeringstechnisch consequenties hebben om een dakdrager/koffer te monteren als Opel NL geen daklast 'toestaat'? Ik kan mij voorstellen dat een verzekeringsmij dit argument bij een platte Ampera tegen je kan gebruiken (kul verhaal over onbalans o.i.d. om maar onder de kosten uit te komen). Of het technsich nu wel og geen hout snijdt. Iemand een idee?

Overigens net terug van een tourtje van 4000km met dargers en koffer over Alpen en Apenijnen. Zonder enig probleem.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Berichtdo 09 aug 2012, 23:26

varampera schreef:Kan het verzekeringstechnisch consequenties hebben om een dakdrager/koffer te monteren als Opel NL geen daklast 'toestaat'? Ik kan mij voorstellen dat een verzekeringsmij dit argument bij een platte Ampera tegen je kan gebruiken (kul verhaal over onbalans o.i.d. om maar onder de kosten uit te komen). Of het technsich nu wel og geen hout snijdt. Iemand een idee?


Ik zal het eens navragen bij mijn bevriende verzekeraar. Ik denk dat het geen probleem is, de dragers komen uit een land waar ze VEILIGHEID met HOOFDLETTERS schrijven. Mits je je natuurlijk aan de instructies van Thule houdt. Het kan een punt worden als ondeugdelijk gebruik mee zou spelen.

Vergeet niet dat een Volt/Ampera eigenlijk een Cruze/Astra is met 500 kg aan accu's in de bodem. Zie zo'n auto maar eens om te krijgen.

Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Marcel

Stamgast

  • Berichten: 415
  • Geregistreerd: za 14 apr 2012, 14:02
  • Woonplaats: Assendelft
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Ampera

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Berichtvr 10 aug 2012, 12:04

Was dat niet 200kg?
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.

Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
:wave:


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Berichtvr 10 aug 2012, 14:55

Marcel schreef:Was dat niet 200kg?


Het gewichtsverschil met een Cruze/Astra is zo'n 500 kg.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Berichtza 11 aug 2012, 16:50

Op de Thule dakdragers kun je ook twee fietsen meenemen. Is een stuk voordeliger dan een speciaal rek achterop de auto.

Ik ben voor de dragers geslaagd bij rentAskibox.nl. Je bestelt per internet en kunt bij kleine garagebedrijven in de regio de spullen ophalen en desgewenst laten monteren. Door rentAskibox ook na 17 uur steeds keurig per mail of telefoon op de hoogte gehouden van de bestelling. Was een paar uur voor vertrek binnen. Prima service.
10082012010-1.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Berichtza 11 aug 2012, 18:14

Je hebt die fietstas toch nog wel ff eraf gehaald, hoop ik :wtf: :mrgreen:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Berichtza 11 aug 2012, 19:04

Ivo schreef:Je hebt die fietstas toch nog wel ff eraf gehaald, hoop ik :wtf: :mrgreen:


Nee, anders ging hij veel te hard. :lol:

De fietstassen kun je plat maken.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Roberth

Bekende

  • Berichten: 86
  • Geregistreerd: za 07 jul 2012, 20:29
  • Woonplaats: Heerhugowaard
  • km-stand: 36026
  • Lifetime: 35
  • Auto: Bolt

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Berichtza 01 sep 2012, 11:23

Alex schreef:
varampera schreef:Kan het verzekeringstechnisch consequenties hebben om een dakdrager/koffer te monteren als Opel NL geen daklast 'toestaat'? Ik kan mij voorstellen dat een verzekeringsmij dit argument bij een platte Ampera tegen je kan gebruiken (kul verhaal over onbalans o.i.d. om maar onder de kosten uit te komen). Of het technsich nu wel og geen hout snijdt. Iemand een idee?


Ik zal het eens navragen bij mijn bevriende verzekeraar. Ik denk dat het geen probleem is, de dragers komen uit een land waar ze VEILIGHEID met HOOFDLETTERS schrijven. Mits je je natuurlijk aan de instructies van Thule houdt. Het kan een punt worden als ondeugdelijk gebruik mee zou spelen.

Vergeet niet dat een Volt/Ampera eigenlijk een Cruze/Astra is met 500 kg aan accu's in de bodem. Zie zo'n auto maar eens om te krijgen.

Alex

Als je de besparingstips leest in het display van de ampera, staan zelfs dakdragers vermeld. Er staat dat dakdragers het bereik met de accu kunnen verminderen. Als het zelfs in de auto vermeld staat, dan moet het toch gen problemen geven met de verzekering
Ampera Sovereign silver met navpakket.


VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron