Transferium P+R ArenA

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
Plaats reactie
boeuf
Harde kern
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders

Transferium P+R ArenA

Bericht door boeuf »

Op geen enkele oplaadpunten-site te vinden, maar terloops genoemd in de P+R info van de gemeente Amsterdam: gratis opladen op de P+R-terreinen Zeeburg, Arena, Gaasperplas en Sloterdijk.

Afgelopen zaterdag geparkeerd in de ArenA parking (P1) en geladen aan de gratis EV Box op de 'begane grond'. Er zijn (slechts) twee laadpunten beschikbaar, ze werken zonder pas maar met drukknop.
Toen ik na een uurtje ofzo even terug was bij de auto, was het laden gestopt. Onduidelijk waarom, de beheerder zit recht tegenover de laadpunten en heeft me ook zien aankoppelen dus je zou niet direct verwachten dat een of andere lolbroek aan de knop had gezeten. Laden dus opnieuw gestart, maar 's avonds bij de terugreis was het wederom gestopt. Hoe dan ook was de accu deze keer wel vol (voor nop) :clap:
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
MrWhite
Newbie
km-stand: 11646
Lifetime: 10
Auto: Ampera-e

Re: Transferium P+R ArenA

Bericht door MrWhite »

Ik heb die laadpunten daar ook gezien laatst toen ik even naar de decatlon moest en door het transferium reed. Dan zal je auto daar wel hebben staan loeien als iemand de lading onderbroken heeft? Of heb je dat alarm niet aan staan?
Omdat ik altijd voor de deur laad, heb ik dat alarm aan, zodat ik gealarmeerd word, mocht er iemand aan de stekker komen of iets dergelijks.
Summit White Chevy Volt LTZ, 6000K Xenon, J&K Wandlader, mat zwarte velgen en grille, LED 'eyebrows', interieur LED kit
boeuf
Harde kern

Bericht door boeuf »

MrWhite schreef:Dan zal je auto daar wel hebben staan loeien als iemand de lading onderbroken heeft? Of heb je dat alarm niet aan staan?
Nee ik heb dat alarm uitgezet. Maar ik denk ook niet dat dat in dit geval was afgegaan, de knop op de paal sluit het laden netjes af namelijk. De stekkers zijn er gewoon in blijven zitten.

Sterker nog, volgens mij kun je gedist worden door elke malloot die de knop op de Type 1 stekker (aan de wagenzijde) even indrukt: hiermee krijgt de laadpaal een signaal om te stoppen en als de stekker niet uit de auto wordt getrokken zal er ook geen alarm af gaan... :think:
MrWhite
Newbie

Bericht door MrWhite »

Nou, als ik bij mij thuis de auto niet eerst ontgrendel, maar de stekker eruit trek, of de knop op de lader indruk, begint de auto gelijk te toeteren en te waarschuwen.
Zelfs ook al is hij volledig opgeladen (dat is ook uiteraard wanneer ik hem los koppel :D )

Ik weet niet wat er zal gebeuren als je alleen de knop even indrukt inderdaad. Ik haalde of de stekker er meteen uit, of zette in huis de schakelaar uit. Zal ik eens proberen als het niet te laat in de avond is ;-)

EDIT: Het menuutje zegt dat het alarm ook af gaat bij het verliezen van laadstroom (dan blijft dus ook de kabel er gewoon in zitten)
Summit White Chevy Volt LTZ, 6000K Xenon, J&K Wandlader, mat zwarte velgen en grille, LED 'eyebrows', interieur LED kit
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

MrWhite schreef:Nou, als ik bij mij thuis de auto niet eerst ontgrendel, maar de stekker eruit trek, of de knop op de lader indruk, begint de auto gelijk te toeteren en te waarschuwen.
MrWhite schreef:EDIT: Het menuutje zegt dat het alarm ook af gaat bij het verliezen van laadstroom (dan blijft dus ook de kabel er gewoon in zitten)
Dit zijn twee verschillende signalen. Bij het verliezen van de spanning gaat de claxon steeds kort af (zachter?), blijkbaar om je erop te attenderen dat je even naar je auto moet kijken. Als je de stekker eruit trekt, als de auto op slot is, gaat echt het alarm af, een hels kabaal.
Laatst gewijzigd door Alex op vr 28 dec 2012, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Odiebla

Bericht door Odiebla »

Yep, ik trok van de week ook de stekker eruit NA het uitloggen op mijn Lolo met de pas, maar VOOR het ontgrendelen van de auto... Vonden de buren denk ik niet leuk, want de auto begon na 10 seconden te gillen. Blijkbaar moet je de auto dus auto van het alarm afhalen.
MrWhite
Newbie

Bericht door MrWhite »

Ah oke. Volgens mij doet hij beide als je de stekker eruit trekt. Hij deed eerste een paar keer de 'normale' priet, priet, priet, waarschuwing (alsof je je sleutel vergeten bent in de auto). Ik dacht ah, oke, vergeten te ontgrendelen.
Daarna ging het alarm echt af inderdaad.
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

MrWhite schreef:Ah oke. Volgens mij doet hij beide als je de stekker eruit trekt. Hij deed eerste een paar keer de 'normale' priet, priet, priet, waarschuwing (alsof je je sleutel vergeten bent in de auto). Ik dacht ah, oke, vergeten te ontgrendelen.
Daarna ging het alarm echt af inderdaad.
Ik heb de optie geluid bij wegvallen spanning uitgezet, alleen de optie alarm verwijderen van de kabel staat nog aan. Geen piepjes of andere geluiden bij het verwijderen van de kabel, uitzetten van de lader of schakkelen op verschillende amperes!
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
boeuf
Harde kern

Bericht door boeuf »

Gistermiddag weer eens aan de gratis EV-Box in de ArenA parking gestaan. Nadat ik had aangekoppeld en laden had gestart liep ik richting uitgang. Werd ik nageroepen door een gemeenteambtenaar, dat ik mijn auto daar niet mocht laten staan... want wat als er iemand anders gebruik van wil maken. Heb 'm uitgelegd dat het een gereserveerde plek is voor het opladen van een elektrische auto en dat ik daar dus mijn elektrische auto had geparkeerd om op te laden!

Kennelijk had hij het idee dat een laadpaal als een benzinepomp werkt, effe volgooien en weer weg :lol:
Hij vond trouwens nog steeds dat hij gelijk had ('nou dan moet je het zelf maar weten'), maar de parkeerbeheerder zelf (die ook even kwam kijken wat de commotie was) vond het prima dat ik er stond. Ook al was het voor hem ook voor het eerst dat hij een van de laadplekken in gebruik zag.
Plaats reactie