Delft, Noordeinde 54

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
Plaats reactie
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Delft, Noordeinde 54

Bericht door Poul »

Gisteravond heb ik in Delft bij de laadpaal op Noordeinde 54 geparkeerd. Dat vergt wel wat stuurmanskunst om je auto daar netjes te parkeren. In het rechtervak wordt je links door de laadpaal belemmerd gebruik te maken van de volledige lengte van het parkeervak en aan de rechterkant ligt een mooie betonnen opstaande rand ter bescherming van een boom. De sporen van andere Ampera's stonden er op. Als je netjes recht in het parkeervak wilt parkeren, dan sta je voor de helft op straat.
Mijn tip is om rechter in het vak in te steken zodat je dan eigenlijk scheef in het parkeervak uitkomt. Dat is geen probleem omdat je er andere parkeerders niet mee hindert. Ik kon toen precies tussen laadpaal en betonnen rand door laveren en had links 2 cm over en rechts nog 3. Een bijrijder die je even helpt voor de rechterkant is dan wel handig. De parkeerhulp van de auto zelf kan dit millimeterwerk niet aan.

Vervolgens bleek deze plek in een gebied voor vergunninghouders te zijn, maar was wel gemarkeerd met een bord dat er twee plekken waren voor uitsluitend electrisch laden. Waar en hoe een dagkaart te krijgen was (ook een mogelijkheid die op een klein bordje werd aangegeven), was verder volstrekt onduidelijk. Ik heb het maar zo gelaten en kon mijn auto 4 uur later zonder bon of wielklem en volledig geladen weer ophalen.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
HaKa
Vaste klant
km-stand: 85000
Lifetime: 18
Auto: Ampera-e

Re: Delft, Noordeinde 54

Bericht door HaKa »

Ik heb deze ook wel eens gebruikt en toen een kaartje gehaald bij de dichtstbijzijnde automaat = Koningsplein/Annageer, maar of die nu hier geldig is? Delft wordt zwaar gecontroleerd dus het lijkt er uit jouw verhaal op dat deze parkeerplek gratis is als je laadt (omdat de parkeerwachters het ook niet weten?)? Laden+alleen vergunninghouders lijkt me een te beperkte combinatie.
Na 5 jaar Ampera nu Ampera-e. Lifetime in kWh/100 km
Plaats reactie