Het is nu do 28 maart 2024, 10:21


Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

boeuf

Harde kern

  • Berichten: 516
  • Geregistreerd: di 15 mei 2012, 17:04
  • Woonplaats: Leiden
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Berichtza 30 jun 2012, 18:10

Bij Chevrolet de wagen geleverd gekregen met lakstift, gevarendriehoek, hesje en verbandtrommel. En gaasje over de bergruimte. De broodzak is in backorder (wel gewoon betaald overigens). Geen bloemen, wel een CDtje Chevrolet Legends Volume 2 (altijd beter dan Berdien Stenberg and Friends die een Seat dealer me ooit in de maag splitste...) Overigens ook geen volle tank brandstof, maar wel opgeladen. Zoals gezegd heb ik de laadkabel voor publieke punten ook los moeten kopen. Alles bij elkaar ronduit belachelijk hoe een Chevrolet dealer schaamteloos 1190 euro afleveringskosten aftikt voor ... voor wat eigenlijk? Voor een Chevy Cruze betaal je 540 euro minder aan kosten rijklaar maken..! :wtf:
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader


Offline
Avatar gebruiker

boeuf

Harde kern

  • Berichten: 516
  • Geregistreerd: di 15 mei 2012, 17:04
  • Woonplaats: Leiden
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Afgeleverd en wat vragen

Berichtza 30 jun 2012, 18:40

Poederblusser..? Noodhamer..? Niets van dat alles bij Alphabet Lease. Wel een bijzonder aardige Chevrolet sleutelhanger. En (op verzoek) geen reclame-omlijsting om de dikke platen :)
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader


Offline

Marco

Stamgast

  • Berichten: 250
  • Geregistreerd: zo 26 feb 2012, 01:00
  • Woonplaats: Almere
  • km-stand: 78000
  • Lifetime: 44
  • Auto: Ampera

Re: Afgeleverd en wat vragen

Berichtza 30 jun 2012, 19:42

boeuf schreef:Poederblusser..? Noodhamer..? Niets van dat alles bij Alphabet Lease. Wel een bijzonder aardige Chevrolet sleutelhanger. En (op verzoek) geen reclame-omlijsting om de dikke platen :)


Da's vreemd, mijn vorige auto was van Alphabet (toen nog ING Care lease) en die blusser en hamer zaten er standaard in. Eigenaar van de auto moet die hebben en da's de LM. Wij zijn bestuurders...toch?
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Berichtwo 04 jul 2012, 07:45

Lakstift en veiligheidshesje mis ik ook bij de aflevering afgelopen maandag. Maar daar kwam ik thuis pas achter. Van die veiligheidshesjes heb ik er nog een stuk of vier, dus daar zit ik niet zo mee. De bandenspanning is om over te janken zo slecht. Ik wilde dat oplossen met de meegeleverde pomp, maar daar komt geen lucht uit. Vandaag maar even over bellen.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Berichtwo 04 jul 2012, 11:13

Poul schreef:Ik wilde dat oplossen met de meegeleverde pomp, maar daar komt geen lucht uit. Vandaag maar even over bellen.

Groeten,
Poul


Wat blijkt na nog wat zelf te hebben uitgeprobeerd, bij mijn pomp is de ZWARTE slang alleen voor de lucht en de DOORZICHTIGE slang is de gecombineerde afdichtmiddel-/luchtslang. In het instructieboekje staat het precies andersom. Ik had precies cf instructie de doorzichtige slang genomen en de knop op de compressor op alleen lucht gezet (naar rechts gedraaid) om op te pompen. Tja, dan gebeurt er dus niets. :evil:
Na aanpassing van de in het boekje vermelde instructies mijn banden netjes kunnen oppompen. :thumbup:

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

boeuf

Harde kern

  • Berichten: 516
  • Geregistreerd: di 15 mei 2012, 17:04
  • Woonplaats: Leiden
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Berichtma 16 jul 2012, 11:12

Zijn er ook Ampera's / Volts afgeleverd met een set reservelampen? Weet niet of dat standaard is, maar het is wel iets dat normaal gesproken onderdeel uitmaakt van een 'leasepakket'.

Bij mij geen reservelampen te bekennen, maar ik vond wel een tasje met een viertal verloopstekkers voor de thuislader! Geinig... :P
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader


Offline
Avatar gebruiker

mc_alistair

Moderator

  • Berichten: 487
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 22:30
  • Woonplaats: Renkum
  • km-stand: 86000
  • Lifetime: 38
  • Auto: Ampera

Re: Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Berichtma 16 jul 2012, 11:31

Yep reservelamp setje zat erbij...
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader


Offline

wzonneveld

Newbie

  • Berichten: 25
  • Geregistreerd: vr 23 aug 2013, 07:29
  • km-stand: 30000
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: Afgeleverd en wat vragen

Berichtvr 23 aug 2013, 14:56

Bij Abswoude te Noordwijk 1500,- afleverkosten betaald. Geen bloemetje voor de vrouw gehad (ze was met me meegegaan), geen wijn, geen hesje, helemaal niets. :cry:
Volt LTZ Crystal Red (sinds augustus 2013, model 2012)


Offline
Avatar gebruiker

arjaan

Vaste klant

  • Berichten: 197
  • Geregistreerd: wo 17 jul 2013, 14:51
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 100000
  • Lifetime: 32
  • Auto: Volt

Re: Afgeleverd en wat vragen

Berichtvr 23 aug 2013, 17:28

Eigenlijk moet je die hamer in de hemel monteren. Als je op de kop hangt moet je er bij kunnen om je gordel door te kunnen snijden en als ie op de vloer zit kun je er waarschijnlijk niet meer bij. Ik heb 'm ooit wel eens links boven bij mijn hoofd gehad. Ziet er niet mooi uit, maar is waarschijnlijk wel de beste plek.
Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz - Nissan Leaf 2.Zero Edition Brilliant Black besteld


Offline

malagutie

Bekende

  • Berichten: 52
  • Geregistreerd: wo 03 okt 2012, 21:50
  • km-stand: 29000
  • Lifetime: 52
  • Auto: Ampera

Re: Afgeleverd en wat vragen

Berichtvr 23 aug 2013, 18:43

Hier ook alphabet, geen blusser, wel hamer en tatata een echte lathouwers USB stick!


VorigeVolgende

Keer terug naar Financiële zaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten