Het is nu vr 29 maart 2024, 07:32


Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Henri

Stamgast

  • Berichten: 284
  • Geregistreerd: do 23 feb 2012, 10:11
  • km-stand: 166000
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Berichtza 21 apr 2012, 19:41

sterker nog dat hangmatje zit in de Ampera s tegenwoordig niet meer standaard....maar is een "optie" en kost die meer dan 100 euro.............


Offline
Avatar gebruiker

mc_alistair

Moderator

  • Berichten: 487
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 22:30
  • Woonplaats: Renkum
  • km-stand: 86000
  • Lifetime: 38
  • Auto: Ampera

Re: Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Berichtza 21 apr 2012, 20:26

Henri schreef:sterker nog dat hangmatje zit in de Ampera s tegenwoordig niet meer standaard....maar is een "optie" en kost die meer dan 100 euro.............


Serieus?! hoe durven ze :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader


Offline

Henri

Stamgast

  • Berichten: 284
  • Geregistreerd: do 23 feb 2012, 10:11
  • km-stand: 166000
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Re: Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Berichtzo 13 mei 2012, 14:56

tja net zo als de matten......die zijn bij een aantal dealer ook opeens een dure extra geworden.....en wat dacht je van de afleverkosten.....? rond de 1300 euro....maar dat is dan inclusief een vol geladen accu....haha..
en ondertussen rijd ik nog rond met de Volt achterlichten....in maart besteld...een week terug waren ze er, moest mijn auto een dag brengen(zou zeggen die zet je erin 5 minuten op).......ahum...belde ik..ja we hebben de rechter....daar begint mijn broek wel van af te zakken....de service begint een "beetje" tegen tevallen


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Berichtzo 13 mei 2012, 16:49

Henri schreef:tja net zo als de matten......die zijn bij een aantal dealer ook opeens een dure extra geworden.....en wat dacht je van de afleverkosten.....? rond de 1300 euro....maar dat is dan inclusief een vol geladen accu....haha..

Dit heb ik duidelijk aan mijn dealer gevraagd en dit is pure onzin. De Ampera wordt vanuit de VS geleverd met vloermatten en het afdekdoek voor de kofferbak. Dit zit in een plastic zak die achterin in de kofferbak ligt bij aflevering!

De dealers die hier dus extra voor vragen leggen hun klanten af. Bij de afleverkosten (in mijn geval 1.000,- excl btw) horen ook 2 kabels! Eentje ligt reeds in de auto bij afleveren en de andere dient de dealer toe te voegen.

Misschien moeten we maar eens een zwartboekje opstellen met dealernamen van dealers die over de rug van hun klanten meer geld proberen te verdienen zodat toekomstige kopers gewaarschuwd zijn voor deze dealers. Voor een Ampera krijgt een dealer maar 500,- commissie dus dat is geen vetpot. Alleen jammer dat sommige dit over de rug van hun klant proberen te verhogen .... Bah! :sick: :thumbdown:
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

jobongers

Newbie

  • Berichten: 42
  • Geregistreerd: do 23 feb 2012, 15:29
  • Woonplaats: Maastricht
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Berichtzo 13 mei 2012, 21:09

Dit alles wordt veroorzaakt door Opel. Die geven de dealer een minimale marge van 1500 Euro. Dit is een nieuw concept dat ze willen uitbreiden. Het verhaal van afleverkosten komt ook niet van de dealer want die krijgt de auto kant en klaar afgeleverd. Daarom krijg je bij deze auto ook nooit iets extra! wat je ook probeert.
De dealer probeert nu op allerlei manieren er toch extra marge uit te slepen, en gaat dus van alles verzinnen om er meer aan te verdienen. (netje...matten...lege tank...geen bloemen meer) :oops:


Offline

Michael

Stamgast

  • Berichten: 363
  • Geregistreerd: do 01 maart 2012, 11:12
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Berichtma 14 mei 2012, 11:27

Dat bloemetje kan mij gestolen worden. Het gaat mij erom wat er op de opel.nl website staat:

De afleveringskosten van de door u gekozen Ampera bedragen:
Kosten rijklaarmaken € 1.190,00
Verwijderingsbijdrage € 225,00
Leges kentekenbewijs € 38,00
Kosten tenaamstellen kentekenbewijs € 9,25
Totaal € 1.462,25


De hierboven vermelde kosten omvatten: transport, afleveringsinspectie, mattenset, veiligheidshamer, veiligheidshesje, ruitensproeiervloeistof, lakstift, kentekenplaten en een volle tank brandstof.
In alle bovenaan deze pagina vermelde prijzen zijn de afleveringskosten niet opgenomen.


Het lijkt mij duidelijk dat er een aantal opel dealer from hell bezig zijn om de normale koper een poot uit te draaien. Ik houd mijn hart al vast met de eerst volgende beurt voor de opel ampera, want tot nu toe zegt elke dealer niet te weten wat de prijzen daar van zijn.

Juist.. kassa dus.


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Berichtma 14 mei 2012, 12:15

Michael schreef:De afleveringskosten van de door u gekozen Ampera bedragen:
Kosten rijklaarmaken € 1.190,00
Verwijderingsbijdrage € 225,00
Leges kentekenbewijs € 38,00
Kosten tenaamstellen kentekenbewijs € 9,25
Totaal € 1.462,25


Per 1 april zijn de prijzen verhoogd van de Ampera:

Afleveringskosten (incl BTW)
Kosten rijklaar maken (Incl laadkabel voor Type 2 (publieke) laadpunten) € 1.195,-
Verwijderingsbijdrage € 45,-
Verwijderingsbijdrage € 180,-
Leges kentekenbewijs € 38,-
Kosten tenaamstellen kentekenbewijs € 9,25
Totaal € 1.467,25

Zie de Ampera prijslijst
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

boeuf

Harde kern

  • Berichten: 516
  • Geregistreerd: di 15 mei 2012, 17:04
  • Woonplaats: Leiden
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Berichtza 19 mei 2012, 15:29

Ik ben wel erg benieuwd hoeveel van de forumleden die hun Ampera inmiddels hebben opgehaald, daadwerkelijk de 'laadkabel voor Type 2 (publieke) laadpunten' hebben meegekregen van hun Opel dealer. (en ook waar die tweede keer verwijderingsbijdrage op slaat)

Bij Chevrolet zijn de kosten rijklaar maken net zo belachelijk hoog als bij Opel, maar de prijslijst geeft geen vermelding dat hierbij de publieke laadkabel is inbegrepen. Ik heb navraag bij mijn dealer gedaan en die wist te vertellen dat een dergelijke kabel apart moet worden bijbesteld à €440... :o
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader


Offline
Avatar gebruiker

mc_alistair

Moderator

  • Berichten: 487
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 22:30
  • Woonplaats: Renkum
  • km-stand: 86000
  • Lifetime: 38
  • Auto: Ampera

Re: Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Berichtza 19 mei 2012, 17:43

boeuf schreef:Ik ben wel erg benieuwd hoeveel van de forumleden die hun Ampera inmiddels hebben opgehaald, daadwerkelijk de 'laadkabel voor Type 2 (publieke) laadpunten' hebben meegekregen van hun Opel dealer. (en ook waar die tweede keer verwijderingsbijdrage op slaat)

Bij Chevrolet zijn de kosten rijklaar maken net zo belachelijk hoog als bij Opel, maar de prijslijst geeft geen vermelding dat hierbij de publieke laadkabel is inbegrepen. Ik heb navraag bij mijn dealer gedaan en die wist te vertellen dat een dergelijke kabel apart moet worden bijbesteld à €440... :o


Ik heb alles behalve de lakstift ontvangen, dus ook de laadkabels... Wat een "boeven" bij chevy...
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader


Offline

Lambert

Newbie

  • Berichten: 34
  • Geregistreerd: vr 09 maart 2012, 17:32
  • Woonplaats: Susteren
  • km-stand: 13564
  • Lifetime: 5
  • Auto: Bolt

Re: Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Berichtza 19 mei 2012, 18:04

Ik heb aan de verkoper bij de aankoop van mijn Ampera gevraagd waar het verschil van € 2.500 inzat tussen Ampera en Volt. Een van de redenen was dat bij de Ampera deze kabel geleverd werd.


Volgende

Keer terug naar Financiële zaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron