Het is nu do 28 maart 2024, 10:52


Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Ampera70

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: za 01 sep 2012, 16:38
  • km-stand: 2500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Berichtza 01 sep 2012, 17:32

Vandaag de Thule dakdragers uitgeprobeerd, maar 1 van de 4 sluit niet goed aan met het dak (zie foto). De andere 3 wel. Heb al diverse keren geprobeerd, ook met verschillende afstanden, maar niets lijkt het op te lossen. Hebben jullie hier ook mee geworsteld of ben ik de enige? Tips?
Ampera Thule Dakdrager.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Berichtza 01 sep 2012, 18:39

Ampera70 schreef:Vandaag de Thule dakdragers uitgeprobeerd, maar 1 van de 4 sluit niet goed aan met het dak (zie foto). De andere 3 wel. Heb al diverse keren geprobeerd, ook met verschillende afstanden, maar niets lijkt het op te lossen. Hebben jullie hier ook mee geworsteld of ben ik de enige? Tips?


Komt mij herkenbaar voor. Kostte mij ook ettelijke uurtjes om de dakdragers goed gemonteerd te krijgen. Dat is uiteindelijk gelukt door ze wat naar voren of naar achteren te plaatsen ten opzichte van de instructies bij de dakdragers. Dan paste het wel, maar ik weet nu niet meer of de afstand tussen de dakdragers nu kleiner of juist groter is geworden. Ik denk iets groter (dan volgens de instructies).

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Roberth

Bekende

  • Berichten: 86
  • Geregistreerd: za 07 jul 2012, 20:29
  • Woonplaats: Heerhugowaard
  • km-stand: 36026
  • Lifetime: 35
  • Auto: Bolt

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Berichtza 01 sep 2012, 19:25

Ampera70 schreef:Vandaag de Thule dakdragers uitgeprobeerd, maar 1 van de 4 sluit niet goed aan met het dak (zie foto). De andere 3 wel. Heb al diverse keren geprobeerd, ook met verschillende afstanden, maar niets lijkt het op te lossen. Hebben jullie hier ook mee geworsteld of ben ik de enige? Tips?
Ampera Thule Dakdrager.jpg


Ik heb hier ook mee gestoeid. Het probleem was bij mij opgelost, toen ik zag dat het metale klemdeel niet goed zat in de houder. Het metale plaatje moet onder het lichtgekleurde haakje vallen. Hiervoor is best wat kracht nodig. Je zal zin dat het dan meer ruimte krijgt en goed vrij beweegt.

Ton ik dat had gedaan, was het eenvoudig.
De afstand bij mij is 38,5 voor. Je trekt hem iets strak, daardoor lijkt het alsof de stang een beetje doorbuigt. Dat is nodig om de rubberklossen goed in de rand te trekken

Ik hoop dat dit helpt
Ampera Sovereign silver met navpakket.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Berichtza 01 sep 2012, 21:00

Ampera70 schreef:Vandaag de Thule dakdragers uitgeprobeerd, maar 1 van de 4 sluit niet goed aan met het dak (zie foto). De andere 3 wel. Heb al diverse keren geprobeerd, ook met verschillende afstanden, maar niets lijkt het op te lossen. Hebben jullie hier ook mee geworsteld of ben ik de enige? Tips?
Ampera Thule Dakdrager.jpg


Bij mij alles goed gegaan (op de voorgeschreven posities), alleen moet je ze misschien iets breder zetten. Heb je de metalen klemmen, die om de deurrand vallen goed geplaatst? Voor en achter zijn verschillend, ik geloof dat er voor ook een verschil is tussen links en rechts.

Welke dwarsliggers heb je? Ik heb de Wingbar en het past perfect.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

Ampera70

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: za 01 sep 2012, 16:38
  • km-stand: 2500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Berichtzo 02 sep 2012, 10:56

Bedankt voor de reacties, goed om te horen dat ik niet de enige ben die hier mee worstelt en dat de instructies niet letterlijk opgevolgd hoeven te worden. De klemmen (links/rechts/voor/achter) heb ik op gelet en zitten volgens mij goed. Het 'inklikken' ook, maar ik ga het allemaal nog eens nalopen. Ik zal wat verder gaan uitproberen, maar moet zeggen dat het me niet helemaal lekker zit want je moet er niet aan denken dat die koffer straks over die Autobahn stuitert...


Offline

Johnampera

Newbie

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: vr 31 aug 2012, 21:21
  • km-stand: 19500
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera

dakdragers

Berichtma 17 sep 2012, 19:12

a). Kan iemand mij vertellen hoe de dakdragers van Thüle bevestigd worden? ;
b). Opel wil deze niet leveren (geen goedkeur vanuit Opel ivm daklast?). Waar kan ik deze wel verkrijgen voor een aantrekkelijk prijsje?


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: dakdragers

Berichtma 17 sep 2012, 19:29

Johnampera schreef:a). Kan iemand mij vertellen hoe de dakdragers van Thüle bevestigd worden? ;
b). Opel wil deze niet leveren (geen goedkeur vanuit Opel ivm daklast?). Waar kan ik deze wel verkrijgen voor een aantrekkelijk prijsje?


Kijk eens in dit topic. Daarin is al alles te vinden over dakdragers.

Volgens mij zit hierin ook een link naar een site om ze te bestellen. Anders even googelen.

Groeten,
Poul
Laatst bijgewerkt door Poul op wo 12 jun 2013, 22:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Topics samengevoegd. Verwijzing kan er dus uit.
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

HaKa

Vaste klant

  • Berichten: 166
  • Geregistreerd: vr 24 aug 2012, 23:23
  • Woonplaats: Bennekom
  • km-stand: 85000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera-e

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Berichtdi 11 dec 2012, 22:09

Ik heb de Thule dakdragers proberen te bestellen, maar kreeg dit antwoord:

Helaas heb ik slecht nieuws voor U.
Thule heeft geen voorraad omdat er een kwaliteitsprobleem is met de kitsets 1647.
Deze zijn uit de roulatie genomen.

Ik heb ook gekeken voor mogelijkheden bij andere merken zoals Atera, FARAD, Menabo etc.
Helaas heeft niemand de AMPERA dragers, behalve Thule.
Mijns inziens is de enige oplossing om een originele Opel set nemen.


Wat nu, Opel heeft ze niet ivm de niet toegestane daklast, zijn de huidige kitsets wel ok?
Na 5 jaar Ampera nu Ampera-e. Lifetime in kWh/100 km


Offline
Avatar gebruiker

shumway

Harde kern

  • Berichten: 921
  • Geregistreerd: do 13 sep 2012, 10:41
  • km-stand: 73500
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera-e

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Berichtdi 11 dec 2012, 22:14

Hier dezelfde situatie,

Heb de dakdragers in oktober besteld, nog steeds niet leverbaar.
Inderdaad ivm bevestigingsproblemen op een ampera, zijn gevallen bekend waarbij ze los komen.

Wachten af
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Thule dakdrager / dakkoffer op Opel Ampera

Berichtdi 11 dec 2012, 23:19

Mocht iemand ze willen lenen: ik heb een set met wingbar. Halen en brengen in Amersfoort.

Ik heb er zonder problemen twee fietsen op vervoerd. Bij mij goede pasvorm!
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten