Het is nu ma 07 okt 2024, 20:21

Even voorstellen

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht

*Angel*

Newbie

• km-stand: 264584
  • Lifetime: 30
  • Auto: Volt

Even voorstellen

Berichtdo 22 aug 2024, 19:52

Hallo allemaal,

Even voorstellen
Mijn naam is Sonja en ik heb twee weken geleden een Chevrolet Volt aangeschaft. Ik vind het een super mooie en zeer comfortabele auto en ben er ook echt blij mee. Hij is van 2012 met een km stand van ongev. 266.000 km. Ik kan op dit moment maximaal opladen voor 53 km. Daarna gaat hij over op benzine.

Alleen wat ik niet snap is:
-dat de auto aangeeft opgeladen tezijn bij 53 km .De accu afbeelding is dan helemaal groen.
-Alleen de laadpaal is nog steeds blauw en wordt niet groen bij de melding van de auto dat de accu is opgeladen.Ik koppel hem dan wel af omdat hij bij langer aan de laadpaal niet verder oplaad. (Met ongev. 3,5 uur is de accu helemaal opgeladen vanaf 0 km.)

Ik heb dit probleem voorgelegd bij een voormalig Chevrolet garage/dealer en er werd mij verteld dat een dame ditzelfde probleem had gehad (een half jaar geleden) en dat zij iemand in Zwolle had gevonden om de auto een update tegeven waarna dit verholpen was?

Ook gaf hij aan dat de chevrolet software updates moeilijk tevinden zijn daar Chevrolet uit Europa is vertrokken.
Hetzelfde probleem bij een andere garage voorgelegd en zij gaf weer aan dat deze 53 km normaal was bij de leeftijd en gelopen kilometers.

En nu lees ik onderstaande op het forum:

Het kan zijn dat de auto een software-update heeft gehad, waardoor er nog maar 8 kWh accu beschikbaar is. Dit komt puur door de update en heeft niets met degradatie te maken, maar je elektrische bereik is ineens 10 tot 15 km minder. Dit kan niet worden teruggedraaid. Eens ge-update, is er niets meer aan te doen. Check dus of de auto deze update heeft gehad en geef elke keer bij onderhoud aan dat je de update niet wil hebben.

Mijn vraag is nu hoe kom ik erachter wat ik het beste kan ondernemen om de km range te verhogen. En waar kan ik terecht voor onderhoud / updates / het uitlezen van de auto? Heeft Bosch Car Services updates voor Chevrolet? De Opel dealer kon dit niet regelen en gezien bovenstaande weet ik ook niet of dit verstandig is???
Graag jullie advies.

Dirknijdam

Newbie

• km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Even voorstellen

Berichtzo 06 okt 2024, 10:21

Die update klopt, maar is ook meteen het goede nieuws. Je verliest wat range maar door de update gaat je accu langer mee. Daarom hebben ze het ook gedaan, om te zorgen dat je accu langer mee gaat. Effectief gebruik je naar 9,8kwh van de 16kwh in het pakket. Maar geloof me, je wel dat ook. Kijk maar naar de outlanders, die accu's gaan compleet kapot omdat er geen veilige zone in zit ingebouwd. Sommige outlanders hebben na 10 jaar nog maar 9km bereik van de oorspronkelijke 50.. accu degradatie bij Ampera is zeer goed 52km is ook een prima range nog

Keer terug naar Voorstelronde