Stamgast
- Berichten: 372
- Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
- km-stand: 30760
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Hoi, ook maar even voorstellen!
Ik ben Ruud en ben woonachtig in het pittoreske Hem in Noord Holland
Op dit moment rij ik al bijna twee jaar met veel plezier rond in een Nissan Leaf uit 2015.
Hele fijne auto, maar door het kleine 24 kWh accupakket ben je toch wel vaak beperkt in de mogelijkheden en als ik eens verder weg wil besluit ik vaak omdat dat dan toch maar niet te doen. In de twee jaar dat ik de Leaf heb uitgebreid kennis gemaakt met het elektrisch rijden en wil dus nooit meer terug naar een ICE auto. Dat voelt dan opeens zo ouderwets, vooral als je nog handmatig moet schakelen heb ik zoiets van, leven we nog in de vorige eeuw?
Helaas reed er vorige maand iemand met zijn Golf achteruit een parkeervak uit pardoes tegen mijn Leaf aan en boorde zijn trekhaak zich in het zijscherm en de voorbumper waardoor deze scheurde. Toen mijn Leaf voor schadeherstel bij het autoschadeherstelbedrijf stond kreeg ik als leenauto een Ampera-E mee. Het schadebedrijf was onderdeel van het Opel Dealerschap LVS in o.a. Enkhuizen, Hoorn en Purmerend.
Dus een paar dagen heb ik mooi kunnen proefrijden in de Ampera-E en dat beviel me erg goed. Zo goed dus dat ik ben gaan rondkijken voor een jonge tweedehandse Ampera-E. Die waren er weinig en ook stevig aan de prijs. Totdat ik de voorraadauto's zag van bepaalde Opel dealers in het zuiden des lands. Voor dezelfde prijs van een Ampera-E uit 2017 nu een splinternieuwe! Tja, dan is de keuze snel gemaakt.
Kortom, ik sta op het punt de Leaf in te ruilen voor een nieuwe Ampera-E. Er zijn op dit moment mooie voorraadauto's te koop met een hele leuke dealerkorting plus de subsidie. Het gaat dan wel om de €2000,- subsidie voor tweedehands auto's omdat de voorraadauto's als een paar maanden op kenteken staan. Aan de andere kant is dat ook een voordeel omdat de subsidiepot voor nieuwe auto's na de eerste week al leeg was maar die voor tweedehands EV's nog lang niet.
Helaas viel de inruilprijs voor mijn Leaf wel wat tegen, maar maakt de hoge korting en de subsidie alles goed.
De Ampera-E waar ik een offerte voor heb is een Business uitvoering in de kleur "Electic Blue".
Dus komende tijd ga ik me maar eens lekker inlezen!
Dus wellicht volgende week eigenaar van een mooie Apmera-E!
Ik ben Ruud en ben woonachtig in het pittoreske Hem in Noord Holland
Op dit moment rij ik al bijna twee jaar met veel plezier rond in een Nissan Leaf uit 2015.
Hele fijne auto, maar door het kleine 24 kWh accupakket ben je toch wel vaak beperkt in de mogelijkheden en als ik eens verder weg wil besluit ik vaak omdat dat dan toch maar niet te doen. In de twee jaar dat ik de Leaf heb uitgebreid kennis gemaakt met het elektrisch rijden en wil dus nooit meer terug naar een ICE auto. Dat voelt dan opeens zo ouderwets, vooral als je nog handmatig moet schakelen heb ik zoiets van, leven we nog in de vorige eeuw?
Helaas reed er vorige maand iemand met zijn Golf achteruit een parkeervak uit pardoes tegen mijn Leaf aan en boorde zijn trekhaak zich in het zijscherm en de voorbumper waardoor deze scheurde. Toen mijn Leaf voor schadeherstel bij het autoschadeherstelbedrijf stond kreeg ik als leenauto een Ampera-E mee. Het schadebedrijf was onderdeel van het Opel Dealerschap LVS in o.a. Enkhuizen, Hoorn en Purmerend.
Dus een paar dagen heb ik mooi kunnen proefrijden in de Ampera-E en dat beviel me erg goed. Zo goed dus dat ik ben gaan rondkijken voor een jonge tweedehandse Ampera-E. Die waren er weinig en ook stevig aan de prijs. Totdat ik de voorraadauto's zag van bepaalde Opel dealers in het zuiden des lands. Voor dezelfde prijs van een Ampera-E uit 2017 nu een splinternieuwe! Tja, dan is de keuze snel gemaakt.
Kortom, ik sta op het punt de Leaf in te ruilen voor een nieuwe Ampera-E. Er zijn op dit moment mooie voorraadauto's te koop met een hele leuke dealerkorting plus de subsidie. Het gaat dan wel om de €2000,- subsidie voor tweedehands auto's omdat de voorraadauto's als een paar maanden op kenteken staan. Aan de andere kant is dat ook een voordeel omdat de subsidiepot voor nieuwe auto's na de eerste week al leeg was maar die voor tweedehands EV's nog lang niet.
Helaas viel de inruilprijs voor mijn Leaf wel wat tegen, maar maakt de hoge korting en de subsidie alles goed.
De Ampera-E waar ik een offerte voor heb is een Business uitvoering in de kleur "Electic Blue".
Dus komende tijd ga ik me maar eens lekker inlezen!
Dus wellicht volgende week eigenaar van een mooie Apmera-E!