Het is nu vr 26 apr 2024, 01:28


Even voorstellen.

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Andre62

Newbie

  • Berichten: 1
  • Geregistreerd: di 08 dec 2020, 18:16
  • km-stand: 141745
  • Lifetime: 85
  • Auto: Ampera

Even voorstellen.

Berichtdi 08 dec 2020, 18:55

Hallo ik ben André en ben sinds 2 jaar in het bezit van een Opel Ampera uit 2013. Het feit dat ik nu pas op het forum terecht kom heeft te maken met een probleem van 3 maanden geleden. De auto was toen niet te starten en nadat de problemen opgelost waren, waren we ook zo'n 500 euro armer.
Al met al zijn we nog steeds tevreden met de Ampera, maar ook nu begint het motor lampje weer te branden.
Ik ben benieuwd of ik iets kan vinden over ons probleem op dit forum.
Voor nu heb ik het forum als favoriet aangevinkt, want ik verwacht hier nog heel wat informatie te vinden.


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Even voorstellen.

Berichtwo 09 dec 2020, 10:18

Welkom André, wat jammer om te horen dat je problemen ondervindt met jouw auto. Helaas is een brandend motor lampje een heel breed symptoom wat veel verschillende oorzaken kan hebben. Er is (letterlijk) een hele waslijst aan foutcodes en onderliggende oorzaken die dat kunnen veroorzaken. Ikzelf heb voor een paar Euros een ODB2 dongel gekocht om zelf via mijn smartphone/tablet die foutcodes uit te kunnen lezen (en te resetten, maar dat vindt doorgaans de garage niet zo leuk want dan kunnen ze niet meer gericht naar het probleem zoeken). Ik zou je aanraden om zo'n dongeltje op de kop te tikken zodat je met een grotere nauwkeurigheid kunt zien wat jouw auto je probeert te vertellen met dat lampje. Dan kun je natuurlijk ook weer gerichter zoeken (zoals op dit forum) naar eventuele oplossingen. Succes!
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Even voorstellen.

Berichtdi 15 dec 2020, 14:11

Welkom Andre.
Ik rijd zelf inmiddels al ruim 5 en een half jaar in een Ampera uit 2012.
Ik heb ook steeds vaker een spontaan opkomend (oranje) motor lampje, dat dan ook vaak spontaan (zonder opladen) weer verdwenen is...
Ik heb begrepen dat dit mogelijk de eerste symptomen zijn van een slechte 12 Volts accu (de mijne is nog origineel => ruim 8 jaar oud...) maar zeker weten doe ik het niet...


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Even voorstellen.

Berichtvr 18 dec 2020, 00:03

Welkom André,

Ik hoop dat je alle antwoorden die je zoekt, hier kunt vinden :D
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron