Het is nu zo 28 apr 2024, 16:00


Ook maar even voorstellen

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Mr.C

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: vr 23 jul 2021, 16:03
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: geen

Ook maar even voorstellen

Berichtma 06 maart 2023, 16:11

Goedendag,

Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar nog niet een bijdrage geleverd.
Ik heb nu bijna 1,5 jaar een Ampera in bezit, en het is een gemengde ervaring moet ik zeggen:
Positief is comfort, elektrisch bereik (in vergelijking met andere, vaak modernere PHEV's), en daarmee brandstof kosten.
Helaas ook al de baklager defect gehad (€1300), en de vorige eigenaar heeft een keer koffie over de middenconsole gegooid, waardoor nu de waarschuwingslampen knop het niet meer deed. Dat is dus een APK afkeurpunt, en blijkt dat een nieuwe middenconsole €700,- kost. En vanwege de vele export liggen er ook niet of nauwelijks Ampera's op de sloop, dus 2e hands onderdelen zijn bijna niet te krijgen.
Gelukkig heeft de Opel dealer een truckje uitgehaald en hem toch goedgekeurd waardoor ik een jaar de tijd had om een vervangen. Uiteindelijk via Ebay uit Portugal een andere middenconsole gevonden. Montage is gelukkig een fluitje van een cent.
Verder valt de ruimte erg tegen, dat had ik uiteraard van te voren kunnen bedenken, maar loop er er toch vaak tegen aan dat je maar weinig plek heb voor bagage en etc.

Hoe dan ook, de balans valt nog uit naar de positieve kant.


Offline

laurens1987

Bekende

  • Berichten: 55
  • Geregistreerd: wo 04 aug 2021, 23:57
  • km-stand: 117500
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Re: Ook maar even voorstellen

Berichtvr 17 maart 2023, 15:49

Hoi Mr C, zit je altijd met 4 mensen in de auto? want als je de achterstoelen naar voren klapt vind ik de bagageruimte juist best goed. omdat de daklijn afloopt aan het einde wordt het steeds lager dus daar minder ruimte idd. Balen van de baglader en middenconsole, maar goed opgelost vind ik!


Offline

laurens1987

Bekende

  • Berichten: 55
  • Geregistreerd: wo 04 aug 2021, 23:57
  • km-stand: 117500
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Re: Ook maar even voorstellen

Berichtvr 17 maart 2023, 15:49

En leuk dat je een berichtje schrijft. Hoewel ik nu de Kona EV heb vind ik het wel leuk om dit forum af en toe nog te bekijken.



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron