Het is nu zo 12 okt 2025, 09:36

Nieuw lid

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht

benoize

Newbie

• km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Nieuw lid

Berichtma 03 feb 2025, 00:32

Hallo,

Ik zit er over te denken om als mijn alleerste EV/Hybrid een Opel Ampera/Chevy Volt te kopen. Eén van de dingen waar ik een beetje mee zit, is waar ik een goeie onderhouds garage zou kunnen vinden voor de APera/Volt. Ik woon in Rotterdam, dus als iemand goeie tips heeft hoor ik het graag!

Ik hou jullie op de hoogte over het aankoopproces!

Groet!

Poul

Moderator

• km-stand: 195000
  • Lifetime: 29
  • Auto: geen

Re: Nieuw lid

Berichtwo 05 feb 2025, 00:57

benoize schreef:Hallo,

Ik zit er over te denken om als mijn alleerste EV/Hybrid een Opel Ampera/Chevy Volt te kopen. Eén van de dingen waar ik een beetje mee zit, is waar ik een goeie onderhouds garage zou kunnen vinden voor de APera/Volt. Ik woon in Rotterdam, dus als iemand goeie tips heeft hoor ik het graag!

Ik hou jullie op de hoogte over het aankoopproces!

Groet!

Welkom op dit forum. De 7 jaar dat ik in Rotterdam woonde had ik m'n Opel Ampera in onderhoud bij van Vliet in Woerden. Dat was goed te doen en als ik moest wachten kon ik gewoon aan een tafel in de showroom m'n laptop openslaan en zitten werken. Dat was nooit langer dan 3-4 uur, vaak korter.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)

benoize

Newbie

• km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Berichtwo 05 feb 2025, 09:36

Hi Poul,

Dank voor de tip. Ik ga even google-en. Heb je nog steeds je Ampera? Bevalt het?

Poul

Moderator

• km-stand: 195000
  • Lifetime: 29
  • Auto: geen

Berichtdo 06 feb 2025, 00:10

benoize schreef:Hi Poul,

Dank voor de tip. Ik ga even google-en. Heb je nog steeds je Ampera? Bevalt het?

Nee, helaas niet meer. Eind september heb ik hem - met pijn in het hart - verkocht in afwachting van mijn kampeerbus die deze maand komt. En die kan ik indien nodig ook voor het dagelijkse gedoe gebruiken.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)

HenryAmpera

Harde kern

• km-stand: 219337
  • Lifetime: 26
  • Auto: Ampera

Berichtdo 06 feb 2025, 22:07

Welkom!
Houd er wel rekening mee dat sommige officiële dealers er niet meer aan mogen sleutelen, als het gaat om het hoogspannings gedeelte.
Ik woon in Deventer, maar de Opel dealer heeft geen gecertificeerde monteur meer in dienst. Ik ben dan aangewezen op de dealer in Apeldoorn.
Voor het reguliere onderhoud en APK ben ik de laatste jaren gewoon bij een kleine garage om de hoek geweest.
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.

Keer terug naar Voorstelronde