Waar is nog meer Opel Ampera & Chevrolet Volt info?
Plaats een reactie

Re: Elektrische auto in Duitsland verdwijnt

zo 27 jan 2013, 14:06

Amperaja schreef:
Aldebaran schreef:1 Hoge aanschafprijs
2 Actieradius beperkt
3 Opladen neemt veel tijd in beslag
4 Energiekosten nauwelijks voordeliger ivt benzineprijs
5 Hoge afschrijving (door toedoen van accu)
6 Weinig oplaadpunten
7 Milieuvriendelijkheid is discutabel (tenzij je de accu laadt via zonne-energie)


De accu vormt nog steeds de achilleshiel van elektrisch rijden en een spectaculaire verbetering van de accu techniek zou op dit moment bijzonder welkom zijn om de elektrische auto een nieuwe boost te geven.

Met vriendelijke groet,
Perry


Ik kan me helemaal vinden in het verhaal van Perry, Je ziet bij vrijwel alle merken ontwikkelingen richting hybride/electrisch rijden. De combinatie met een accu die oplaadbaar is met een stekker is een extra toevoeging op de veel minder populaire en minder groene Hybride variant. De puur electro rijders zullen zeker fors toenemen als de ontwikkeling de pratische te kort koming kunnen opheffen.

Re: Elektrische auto in Duitsland verdwijnt

ma 28 jan 2013, 10:03

4 Energiekosten nauwelijks voordeliger ivt benzineprijs
Hier moet 'de kosten per kilometer' staan waarin ook de kosten voor de laadinfrastructuur zijn meegenomen.
De energiedichtheid van brandstof is ca 100 keer hoger dan die van een accu, als je het nuttig bekijkt is het zelfs bijna 200 keer omdat omwille van het behoud van de accu de capp. maar voor 60% benut wordt.
Tankstations zijn commercieel te exploiteren, openbare oplaadpunten langs de straat zullen altijd geld blijven kosten.


5 Hoge afschrijving (door toedoen van accu)
Een volledig elektrische auto zal per kilometer niet meer afschrijven dan een brandstof wagen.
De hoge afschrijving ontstaat door de meervoudige aandrijving (range extenders).

De accu op zichzelf is het probleem niet, het nuttig kunnen inzetten van de accu is de crux.

Re: Elektrische auto in Duitsland verdwijnt

wo 30 jan 2013, 11:32

Ik kom zeer regelmatig in Essen en zie daar vlakbij de Pferdenmarkt inderdaad 2 Ampera's staan. Het is goed te zien dat de auto's bijna niet gebruikt worden: ze staan er *altijd* met z'n tweetjes en aan de wielen te zien staan ze dan ook al een dag of wat stil. Toevallig dat ik dit weekend een Ampera weg zag en prompt stond er een dikke 4x4 op de parkeerplaats bij de laadpaal... Kon ik dus verdorie WEER niet laden... Niet dat het veel zoden aan de dijk zet op een rit van Essen naar Almere, maar toch :evil:

Oorzaak: Duitse autoindustrie gelooft niet in E-autos

wo 30 jan 2013, 18:32

Het echte oorzaak wordt niet genoemd: een machtsspel in de politiek. De Duitse autofabrikanten en toeleveranciers lopen niet voorop in E-autos, net zo goed als dat ze compleet de hybride autotechnologie gemist hebben. Ze geloven er gewoon niet in. Veel liever verkopen ze stinkdiesels als '3-liter auto'. En het meeste verdienen ze in luxeautos waar brandstofkosten en milieu minder belangrijk zijn.

Deze industrie lobbied en heeft heel veel invloed achter de schermen. Zo is er geen subsidie op de Ampera in Duitsland, en is de verkoop dus verschrikkelijk laag. De Ampera is een prima manier om met heel beperkte laadpaalinfrastruktuur toch veel elektrisch te kunnen rijden. Het probleem is: het is een Amerkaans product en geen Duits product. Dus komt er geen subsidie. Om precies te zijn: Volgens de EPA sticker is de waarvan van mijn Volt 45% Amerikaans (blikwerk, ICE), 20% Koreaans (accu) en 20% Japans (transmissie, E-motoren, power elektronics). Ampera is hetzelde.

Er zijn inderdaad wel veel zonnedaken en windmolens in Duitsland, en die draaien vrijwel volledig op belastingsgeld. Dat komt omdat niet tegen de belangen van een sterke bestaande industrie inging. Is ook meer reliefe

Re: Elektrische auto in Duitsland verdwijnt

wo 30 jan 2013, 22:06

Toch is het curieus dat zoiets faalt in met name het Ruhrgebied waar bv Essen in ligt. Het barst daar van de Umwelt-zones en je moet daar verplichte stickers voor aanvragen. Je zou denken dat men bezig is met het milieu...
Plaats een reactie