wo 14 aug 2024, 11:23
Ik kan me volledig vinden in de topic starter. Ik rij de Volt sinds 2019 en heb nog nooit zo fijn en zorgenvrij gereden. Bij mij is alleen het stuurslot een issue geweest, maar dat weet ik nu zelf te verhelpen. Dit komt zo 1x per jaar voor. En afgelopen jaar heb ik zelf het onsluitingsmechanisme voor het oplaadluikje gerepareerd. Ook zijn er recentelijk nieuwe achterremmen gemonteerd, ivm roesvorming.
Mijn tellerstand is nu tegen de 300.000km aan, we rijden veel met de kinderen naar clubjes in en om het dorp. Bijna alles gaat electrisch. Leuk om te vermelden is dat we vorig jaar op vakantie in de Franse Pyreneen bij een afdaling de accu tot 86km hebben op geladen waarbij we met een volle accu (met 65km op de teller) boven op de berg begonnen zijn! Kennelijk zit er nog ruimte in de accu..
Bij de afgelopen APK vertelde de technicus echter dat we de "gevarenzone" aan het naderen zijn met de km stand en de levensduur van de accu. Klopt dat, of is dit een verkoop argument? Zijn er verhalen of cijfers bekend wanneer de accu echt aan het afnemen is?
In mijn beleving is het een heel goed ontworpen auto, die nog wel even mee kan hopelijk.