Het is nu do 18 sep 2025, 05:25

Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht

Defii

Newbie

• km-stand: 140000
  • Lifetime: 99
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtwo 06 apr 2022, 16:20

De batterij van onze Ampera-e uit juni 2018 is gisteren vervangen. De auto is vanmiddag met volle batterij opgeleverd. De sticker op de batterij hebben we niet kunnen bekijken. Als de zon terug is gaan we beter kijken.

Het rijbereik stond op 300 km bij eerst opstart. Na een middag rijden, van Steenwijk naar Holten, staat deze op 250 km, dus de software lijkt nog bezig de nieuwe batterij te "herkennen". Komende dagen zal ik updates plaatsen. Ook van de sticker. Voorlopig ziet het er goed uit.

Hier een foto toevoegen is inmiddels gelukt:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Defii op ma 13 jun 2022, 10:08, in totaal 2 keer bewerkt.

Ruwils

Stamgast

• km-stand: 30760
  • Lifetime: 0

Berichtwo 06 apr 2022, 21:46

Dat is goed nieuws. Proficiat!
Bij deze toegevoegd.
Ben je benaderd door je dealer dat er een nieuwe batterij voor je is of is deze eerst besteld?

Defii

Newbie

• km-stand: 140000
  • Lifetime: 99

Berichtdo 07 apr 2022, 09:59

Beide. Begin maart ben ik gebeld dat ze een batterij mogen bestellen. Deze zou ongeveer 4 weken levertijd hebben en eind maart hebben ze weer gebeld om een afspraak in te plannen. De wissel zelf duurt een dag. Het opnieuw laden was de volgende ochtend gereed.

NB: er werd verzocht om met een zo leeg mogelijke batterij aan te komen. Het laatste beetje verbruiken ze volgens mij via een verwarmingselement.

sbogovac

Harde kern

• km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Berichtdo 07 apr 2022, 10:32

Defii schreef:[...] NB: er werd verzocht om met een zo leeg mogelijke batterij aan te komen. Het laatste beetje verbruiken ze volgens mij via een verwarmingselement.

Dat scheelt ze toch weer een beetje gas aan verwarming in deze toch al dure tijden!!! :lol:
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.

Ruwils

Stamgast

Berichtdo 07 apr 2022, 11:13

Defii schreef:Beide. Begin maart ben ik gebeld dat ze een batterij mogen bestellen. Deze zou ongeveer 4 weken levertijd hebben en eind maart hebben ze weer gebeld om een afspraak in te plannen. De wissel zelf duurt een dag. Het opnieuw laden was de volgende ochtend gereed.

NB: er werd verzocht om met een zo leeg mogelijke batterij aan te komen. Het laatste beetje verbruiken ze volgens mij via een verwarmingselement.

Dank voor de aanvullende info.
Om het laatste beetje uit te oude batterij te krijgen kunnen ze inderdaad het makkelijkste de kachel aanzetten met de portieren open. Het interieur van de Ampera-e wordt wat dat betreft helaas niet met een warmtepomp verwarmd, maar gewoon met een elektrisch gloeispiraalsysteem.

rron1

Newbie

• km-stand: 18000

Berichtvr 22 apr 2022, 11:08

Hallo ,
Afgelopen dinsdag een nieuwe accu gekregen in onze ampera-e van 2019 bij stern purmerend. Helaas is onze laadduur opgelopen naar naar 30 uur. Een nieuwe afspraak gemaakt om dit te verhelpen.
Ik zag dat een ander forumlid hier ook al eenmelding over heeft gemaakt.
Hou jullie de hoogte.

arl

Newbie

• km-stand: 42

Berichtza 14 mei 2022, 15:39

Hmm,

als er tot op heden maar 5 vervangingen bekend zijn, gaat het nog wel even duren ben ik bang.

Ik zit zelf bij Motorhuis, en locatie Heemskerk had al gemeld, dat de vervanging waarschijnlijk in Haarlem ging gebeuren, waarschijnlijk ivm de lift/ kennis/ opleiding.

PS ik heb de 80% sw update erop staan, maar ook de compensatie loopt volgens mij nog, ik wist het ook niet, maar ik heb nu toch al mooi 1 maand 300 euro gehad, is toch wel geld....

Ruwils

Stamgast

Berichtzo 15 mei 2022, 16:44

Ik ben ook bang dat het nog wel een tijdje gaat duren. Waarschijnlijk het derde kwartaal na het lezen van de post van tverdeni waarin zijn dealer aangaf dat het minstens nog zo lang gaat duren.

En mijn dealer vertelde me dat ze al drie vervangingen hebben gedaan, maar allemaal nog in 2021 en dat ze dit jaar nog geen enkele hebben uitgevoerd! Dus dat geeft min of meer dezelfde richting aan. Op 9 mei is de compensatie van April bijgeschreven en zolang dat blijft gebeuren maak ik me nog niet zo druk. Hopelijk blijft Opel de afspraak nakomen tot het moment van vervanging.

Jan'sAmpera-e

Newbie

• km-stand: 14000
  • Lifetime: 16

Berichtza 21 mei 2022, 19:24

Ruwils schreef:Ik ben ook bang dat het nog wel een tijdje gaat duren. Waarschijnlijk het derde kwartaal na het lezen van de post van tverdeni waarin zijn dealer aangaf dat het minstens nog zo lang gaat duren.

En mijn dealer vertelde me dat ze al drie vervangingen hebben gedaan, maar allemaal nog in 2021 en dat ze dit jaar nog geen enkele hebben uitgevoerd! Dus dat geeft min of meer dezelfde richting aan. Op 9 mei is de compensatie van April bijgeschreven en zolang dat blijft gebeuren maak ik me nog niet zo druk. Hopelijk blijft Opel de afspraak nakomen tot het moment van vervanging.

Ik kreeg deze week mondeling bij de dealer te horen dat het er naar uit ziet dat de batterijwissel zeker pas eind 2022 maar zeer waarschijnlijk zelfs pas in het eerste kwartaal 2023 gaat plaatsvinden. Het zou dus best wat langer stil kunnen blijven in dit draadje. Heb wel even aangegeven het zeer lastig te vinden de beperkingen in dagelijks gebruik, zeker bij langere ritten en bij buitenlandse vakanties.
Ben ook zeer benieuwd naar de looptijd van de compensatieregeling, geen reactie hierop van de dealer. Waarschijnlijk weten ze dat ook niet.

rron1

Newbie

• km-stand: 18000

Berichtzo 22 mei 2022, 10:24

rron1 schreef:Hallo ,
Afgelopen dinsdag een nieuwe accu gekregen in onze ampera-e van 2019 bij stern purmerend. Helaas is onze laadduur opgelopen naar naar 30 uur. Een nieuwe afspraak gemaakt om dit te verhelpen.
Ik zag dat een ander forumlid hier ook al eenmelding over heeft gemaakt.
Hou jullie de hoogte.

Probleem opgelost. Nieuwe accu’s hebben minimaal 1x laden nodig om te “ wennen” nu is alles weer normaal.
Lijk echter wel een bevoorrechte positie te hebben als ik zie wat de snelheid is van het vervangen van de accu’s.

VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen