Omdat het me toch dwars zat ben ik gisteren toch maar weer eens aan het experimenteren geslagen om KeyPass werkend te krijgen op mijn iPhone. Ik had al verhalen gelezen dat je een apart Apple ID moet aanmaken voor de Verenigde Staten om in de Amerikaanse Appstore te kunnen komen waar je de MyChevrolet app kan downloaden, want die is immers niet beschikbaar in de Nederlandse Appstore.
Maar dat was voor mij geen optie, want als je van Apple ID wisselt op je telefoon moet je eerst "uitloggen" met je oude Apple ID. Dat "uitloggen" betekent niets anders dan je telefoon leegmaken om deze opnieuw te installeren met de nieuwe Apple ID. Natuurlijk kun je een backup maken, maar alle gekoppelde zaken zoals bankpassen in je Apple wallet e.d. komen dan ook te vervallen en had ik geen zin om dit nadien weer helemaal opnieuw in te moeten gaan stellen en te koppelen. Ook moet je dan weer opnieuw inloggen in alle geïnstalleerde apps.
Later las ik dat het toch mogelijk moet zijn je bestaande Apple ID over te zetten naar een andere regio, in dit geval de United States. Maar ik liep iedere keer tegen de betaalopties aan die je moet instellen. Je moet echt een Amerikaanse creditcard o.i.d. hebben, al het andere wordt niet geaccepteerd, ook niet mijn Mastercard van de Rabo. Zelfs mijn Paypal account kon niet gekoppeld worden, want die moet tegenwoordig in hetzelfde land zijn geregistreerd als het land waarbij je het wil gebruiken. Tot zover het "wereldwijde" gemak van Paypal!
Uiteindelijk na veel testen en proberen blijkt dat je helemaal geen verplichte betaalmethode hoeft toe te voegen. Gewoon op "None" tappen en opeens was mijn iPhone Amerikaans geworden!
En ja hoor, ik kon de MyChevrolet app installeren. Mijn telefoon vervolgens gekoppeld aan KeyPass in de auto en waarempel, ik kon zaken op afstand bedienen zoals voorverwarmen/koelen, deuren openen en sluiten, bendenspanning uitlezen, verlichting/toeter bedienen, en de laadstatus bekijken op een comfortabele afstand van de auto via Bluetooth.
Hierna kon ik de iPhone ook weer op dezelfde wijze terugzetten naar de Nederlandse regio en blijft de MyChevrolet app gewoon werken.
Eenmaal in de MyChevrolet app wordt er gevraagd een account aan te maken. Hierbij moet je verplicht je VIN nummer ingeven, maar die van de Opel Ampera-e wordt niet geaccepteerd. Dit is echter niet nodig en kun je gewoon als "Gast" inloggen. Daar kun je als auto de Chevrolet Bolt van tussen 2017 en 2019 selecteren (niet de nieuwere modellen, dan werkt het niet) en kun je het veld voor VIN leeg laten en op "Save" tappen waarna MyChevrolet app gereed is en je het Dashboard kan openen.
Dit ter informatie voor mensen met een iPhone die dit ook willen, doe je voordeel ermee zou ik zeggen.

Edit:
Ondertussen gemerkt dat de MyChevrolet app gewoon geupdate wordt als er een nieuwe versie is, ook al is mijn iPhone Nederlands! Ik had de update uitgevoerd en werkte gewoon.
Echter na een aantal dagen werkte het opeens niet meer. Op het Chevy Bolt forum had ik al gelezen dat je vaak je telefoon opnieuw moet koppelen aan de MyChevrolet app bij een nieuwe versie, dus dat wist ik al.
Inderdaad, na opnieuw gepaird te hebben (oude telefoon eerst verwijderen in Keypass en weer opnieuw toevoegen) werkte het weer.