Het is nu ma 29 apr 2024, 12:51


Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

remib

Newbie

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: za 15 mei 2021, 19:00
  • km-stand: 118000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtdo 29 jul 2021, 20:19

Op de RDW website staat nu (datum 29-7) een nieuwe recall: 21-C-139. Lijkt qua herstelomschrijving bijna een kopie van de laatste recall, met dit verschil dat de laadcapaciteit van 100% naar 90% wordt gezet, ipv andersom. Ik neem aan dat dit een tijdelijke recall is, voordat de 'echte' recall plaatsvindt. Weet iemand meer?


Offline

Geert2202

Newbie

  • Berichten: 25
  • Geregistreerd: zo 28 jun 2020, 14:21
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtdo 29 jul 2021, 21:00

Ik hoop toch dat die batterij niet weer een half jaar op 90% wordt gezet voordat de echte oplossing komt.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtdo 29 jul 2021, 22:39

Het grote probleem is dat er nooit voldoende nieuwe batterijpacks beschikbaar zullen zijn. Vergeet niet dat Hyundai ook een lopende terugroepactie WERELDWIJD heeft om batterijpacks in Kona’s te vervangen vanwege hetzelfde issue. LG kan nooit binnen een redelijke termijn honderdduizenden nieuwe batterijpacks maken voor de recalls en daarnaast een nog groter aantal voor nieuwe auto’s.

GM is in de US niet voor niets begonnen met een grootschalige buyback campagne. De gelukkige eigenaars kunnen daar hun Bolt terug laten kopen en kopen een nieuwe 2021 of 2022 Bolt of EUV terug.

Dat zie ik Opel niet organiseren, zeker nu ze door GM zijn verkocht aan PSA. Aan de ander kant kunnen wij geen vergelijkbare auto terugkopen. De Corsa is te klein en alleen de Mokka zou een alternatief kunnen zijn, maar heeft een kleiner bereik door een kleinere accu en is minder ruim en bovendien een stuk duurder, Daarnaast zijn de laatste Ampera-e’s met grote kortingen (voorraadauto’s) verkocht incl. overheidssubsidies en kun je nooit een vergelijkbare auto terugkopen zonder die kortingen.

Ik ben heel benieuwd hoe Opel Nederland dit gaat oplossen..
Laatst bijgewerkt door Ruwils op do 29 jul 2021, 23:00, in totaal 1 keer bewerkt.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtdo 29 jul 2021, 22:57

remib schreef:Op de RDW website staat nu (datum 29-7) een nieuwe recall: 21-C-139. Lijkt qua herstelomschrijving bijna een kopie van de laatste recall, met dit verschil dat de laadcapaciteit van 100% naar 90% wordt gezet, ipv andersom. Ik neem aan dat dit een tijdelijke recall is, voordat de 'echte' recall plaatsvindt. Weet iemand meer?


Ik heb toevallig vandaag een brief van Opel in de brievenbus gevonden met de oude “finale” recall 21-C-107 waarbij ze een definitieve oplossing bieden. Ik heb deze definitieve oplossing twee weken geleden al uit laten voeren en is de laadcapaciteit weer naar 100% gezet. De brief is ook gedateerd van 22 juni dus ik snap er niks van…

Ik dacht eerst dat het om de nieuwste recall zou gaan, maar dat Opel zó snel zou zijn is natuurlijk een illusie…


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 135
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtvr 30 jul 2021, 09:29

Wij hebben dezelfde brief ontvangen, reset naar 100% al maand geleden laten doen. Opel NL en communicatie.......zouden ze daar ook ons forum lezen?


Offline

tverdeni

Newbie

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: do 06 feb 2020, 16:01
  • Woonplaats: Arnhem
  • km-stand: 12500
  • Lifetime: 7
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtvr 30 jul 2021, 09:58

Ik heb gisteren ook de brief van 22 Juni nog een keer gehad. De auto is allang teruggezet naar 100%.
Ze zijn de kluts een beetje kwijt bij Opel denk ik..... :o


Offline

BaronVanLunteren

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: wo 03 feb 2021, 17:26
  • km-stand: 150
  • Lifetime: 10
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtvr 30 jul 2021, 10:38

tverdeni schreef:Ik heb gisteren ook de brief van 22 Juni nog een keer gehad. De auto is allang teruggezet naar 100%.
Ze zijn de kluts een beetje kwijt bij Opel denk ik..... :o


Ook hier de brief nogmaals ontvangen. Vorige week de limiet al terug laten zetten naar 100% naar aanleiding van de eerste brief. Ik heb ergens gelezen dat de laatste 5% of 10% langzamer (trickle feed) worden geladen, maar geen idee of dat waar is. Daarnaast heb ik de code van mijn accupakket gecheckt en is helaas ook 6883. Mijn ampera is in 2020 op kenteken gekomen


Offline

Ellen

Newbie

  • Berichten: 25
  • Geregistreerd: vr 24 mei 2013, 07:49
  • km-stand: 4000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtvr 30 jul 2021, 11:06

Ook ik kreeg de brief voor de terugroepactie 21-C-107 nog een keer. Voor de zekerheid net toch maar even de dealer gebeld. Die kon zien dat deze terugroepactie al twee weken geleden was uitgevoerd en kon niet bedenken wat ze er nog meer aan konden doen.
Dus ik negeer deze brief maar...


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtvr 30 jul 2021, 19:07

Jammer. Ik had gehoopt dat er iets anders in zou staan namelijk dat ze alle batterijpacks gaan vervangen.
Maar ook dat zal een illusie zijn, want die packs kunnen niet door LG Chem geleverd worden met de wereldwijde recalls van de Chevy Bolt's en de Hyundai Kona's. Dit gaat een heel groot probleem worden voor Opel. :o


Offline

Jan'sAmpera-e

Newbie

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: di 22 sep 2020, 10:07
  • km-stand: 14000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtzo 01 aug 2021, 13:09

Hier een link naar een officieel stuk van GM met hun oplossing :

https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2021/R ... 0-6162.PDF


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast