Newbie
- Berichten: 17
- Geregistreerd: za 20 maart 2021, 17:12
- km-stand: 45000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Cuprani schreef:Ik heb vorige week de herstel actie laten uitvoeren voor de accu, en de terugroepactie van de remmen laten uitvoeren.
Toen ik weg reed bij de dealer was alles goed.
Vervogens bij thuiskomst Ampera aan de laadpaal gehangen.
Volgende ochtend.. storing in de auto.
Er brand een storingslampje en geeft een melding "hoogspannings laadsysteem".
Auto rijdt verder als normaal, maar hij laadt nu wel weer zeer beperkt op.
Ik rij 100% binnen de bebouwde kom en rij vrij sportief. Dus voor de terugroepactie kon ik laden tot ongeveer 300 km actieradius (gemiddeld, niet Max).
Na de eerste terugroepactie was dit nog maar 260 km.
Nu na de herstel actie waarmee alles opgelost zou zijn, laadt de Ampera nog maar op tot 220 a 230 km.
Ik ben uiteraard direct terug gegaan. Ik heb ze gevraagd of ze niet per ongeluk de oude terugroepactie hebben toegepast en weer 10% laadcapaciteit hebben gepikt. Maar dat zou niet het geval zijn.
Vervolgens heb ik hem daar een week achter gelaten (is was een weekje op vakantie).
Bij terugkomst direct weer opgehaald, conclusie was dat ze niet weten wat er mis is, maar ze konden me wel vertellen dat het niks met de software update te maken had.... jaja.. vreemd verhaal. Nooit wat mis, en nu na de update ineens problemen..
Ze hebben in ieder geval daar niet de juiste tools in huis om aan de Ampera E te mogen sleutelen, dus daarom is er nu een nieuwe afspraak voor mij gemaakt bij een andere vestiging van hun.
Ik vind het wel een heel vreemd verhaal worden zo, maar ik wacht de diagnose wel even af.
Ik heb nu een afspraak voor 2 augustus. Ondertussen rijdt en laadt de Ampera prima, alleen staat de storing er dus nog in en laadt hij niet verder dan 230 km actieradius.
Mijn verhaal heeft een staartje gekregen.
Ik heb vorige week mijn Ampera E bij een andere vestiging van Orange Motors gebracht.
Hier hebben ze een week lang, op verzoek van Opel Nederland, diverse tests uitgevoerd.
De uitkomst...: Mijn accu moet vervangen worden!
Voor de laatste update was er niks aan de hand.
Mijn vermoeden is dat er bepaalde veiligheidsmarges in de waardes van de accu (BMS) aangescherpt zijn met de laatste update.
En dat vervolgens de waardes van mijn accu buiten de "veilige" marges bleken te liggen na de terugroepactie, waardoor mijn auto direct na de software update in storing is gegaan.
Het onderdeel, de accu, is nu ivm alle perikelen omtrent de accu achter op "niet bestelbaar" gezet door Opel.
Op zich een voordeel, want dat betekend dat er niet zomaar een ruilaccu van de plank wordt ingebouwd, maar dat Opel NL even in afwachting is van wat de definitieve oplossing wordt.
Normaal zou de dealer al een maand opgeven als reparatie tijd... echter durven ze nu niks te zeggen.
Kan dus zomaar 3 maanden gaan duren als het tegen zit.
Omdat vandaag de kogel door de kerk was, dat dit een garantie kwestie gaat worden, heb ik vandaag ook de beschikking gekregen over een huurauto (Corsa-E, rijdt toch een stuk minder helaas..). Tot overmaat van ramp zag ik vandaag bij het ophalen ineens een enorme dikke deuk in de bijrijdersportier van mijn Ampera-E. Dus dat is helaas nog weer extra ellende die hopelijk netjes door de dealer wordt opgelost.