Op het Chevybolt forum zijn er ondertussen veel posts (
hier en
hier) te lezen over de laatste terugroepactie.
Ook is daar te zien hoe je zeker kan weten of de batterij in je Ampera-e of Bolt tot de getroffen packs behoort.
Dit is te controleren aan een label wat linksachter op op de behuizing van het pack is geplakt en te zien is door van achter onder de auto te kijken voorbij de kofferbak tegen de batterij aan aan de bestuurderszijde.
Kijk hierbij naar de derde regel.
Begint dat met 0808 dan heb je een pack wat gemaakt is in de US Michigan. Begint het met 6883 dan heb je het Koreaanse pack. Het maakt ook niet uit welke je hebt, beiden hebben een ontwerpfout welke tot een (klein) risico tot spontane ontbranding kan leiden.
Er zullen waarschijnlijk geen Ampera-e's zijn met een 0808 pack, de kans daartoe is erg klein aangezien de laatste Ampera-e's die verkocht zijn de voorraadauto's waren waartoe die van mij behoort en die zijn gebouwd midden 2019. De USA packs werden pas laat 2019 en 2020 toegepast in de Bolts. Toen was Opel al verkocht aan PSA (Stellantis) en rolden er geen Ampera-e's meer van de productieband.
Mijn Ampera-e heb ik nieuw gekocht in Augustus 2020 maar is op kenteken gezet in Maart 2020 (voorraadauto) en is vermoedellijk geproduceerd ergens in de tweede helft van 2019 welke valt in de productieperiode van de gewraakte batterijpacks. waarschijnlijk komen alle laatste Ampera-e's uit deze periode en hebben ze allemaal het pack uit de slechte 6883 serie.
Ik heb mijn label bekeken en het betreft inderdaad zoals verwacht de slechte serie:
