Nereo schreef:Ik ben inmiddels naar de Opel dealer bij mij in de buurt geweest. Die erkent het probleem, maar kon de oorzaak niet vinden (of heeft niet goed genoeg gezocht). Ik ga nu binnenkort naar een andere ('high voltage') dealer die er hopelijk meer verstand van heeft.
Update van mijn probleem: de auto heeft 4 dagen bij een andere dealer gestaan, maar het probleem is niet verholpen.
Ze hebben bij de garage een batterijtest gedaan, maar daaruit blijkt volgens hen niet dat er iets mis is met de batterij. Wel vonden ze het ook gek dat ik maar 220 km range heb met een volle batterij, ipv andere Ampera-e's die daar stonden die wel zo'n 300 km range hadden.
Ik heb een maand lang elke dag het kWh-verbruik en batterijverbruik genoteerd, en kom elke keer uit op ergens tussen de 42 en 45 kWh batterijcapaciteit, dus bijna een derde minder dan normaal.
Ik heb hen die informatie meegegeven, maar ik had niet de indruk dat ze veel verstand hadden van elektrische auto's. Als ik doorvraag over de test of vraag wat dan de oorzaak zou kunnen zijn, krijg ik als antwoord 'dat weten wij ook niet'. Ze hebben het probleem aan Opel Nederland voorgelegd, maar die reageert niet. Dat Opel weg is bij GM maakt het niet gemakkelijker, het lijkt erop of er weinig ondersteuning te verwachten is voor de Ampera-e.
Ondertussen zit ik met een auto van bijna 50.000 euro, die meestal nog niet eens de helft van de actieradius haalt die beloofd wordt in de reclamespotjes (423 km). En Opel die niet erg servicegericht is en geen moeite doet het probleem op te lossen.