HielkeHoeve schreef:Een paar aandachtspunten als tip:
1. Er is geen app meer, sommigen hebben een oude Chevrolet app werkend gekregen, maar reken er maar niet op. Ik mis hem niet echt. Op de hete dagen was het lekker geweest, maar gewoon aanzetten en weer naar binnen werkt ook.
2. Niet alle autos hebben alle officiële terugroepacties gehad. Het is niet inzichtelijk en de dealer weet het meestal zelf niet eens. Vraag om een uitdraai met alle uitgevoerde terugroepacties. Bij Opel van Mossel Breda kreeg ik het netjes.
3. Het AC laden is langzamer dan wat je van nieuwere autos zou verwachten omdat hij maar met 1 fase kan laden. Sommige openbare laadpalen passen load balancing toe, dan kan het nog langzamer gaan. Het is dus goed om wat palen in de buurt te checken zodat je weet welke fatsoenlijk laden.
Thx
1. Yes ben ik van op de hoogte. Misschien dat ik zelf een ga sniffen in het CAN netwerk om iets te fabriceren qua app.
2. Goed om even na te vragen idd. Dank je wel! Op ovi.rdw.nl zie ik geen terugroepacties meer open staan in ieder geval.
3. Het wordt voor ons een 2e EV. Wij hebben al een Corsa-e met 3 fasen boordlader. Ik heb thuis (zelf) een 3 fasen 11kW wallbox geïnstalleerd en ben inderdaad op de hoogte dat (in mijn geval) de auto max 3,4 kW zal trekken. Maar alsnog bedankt voor de waarschuwing. Het zal niet snel voorkomen dat we een publieke laadpaal gebruiken.